Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Väntar barn i juni...

Skrivet av Rara bf 23/6
och har precis kommit på att sommaren i en nyförlöst kropp inte klingar så fint, stor degig mage och avslag i 4 v + att värmen kanske är jobbig för bebisarna osv

Skulle vara kul å få höra hur ni upplevde sommaren 2004 i nyförlösta kroppar, nu var det väl inte så varmt där i början vad jag kan minnas men ändå, får hoppas att det blir en regnig början så man får sitta inne och bara mysa.

Hoppas nån vill svara! =)
Svar på tråden: Väntar barn i juni...

Både och

Skrivet av  Katta m. Jonathan 22/6
Jag tyckte inte att det gjorde något för min kropps skull, sånt bryr jag mig inte om. Däremot vill man inte gå ut i början utan fastnar lätt ständigt ammandes i soffan. Och bebisen mår oftast bäst inne. Så denna sommaren som var regnig i början var toppen för mig. Om man ska jämföra, jag som har barn sen tidigare, tyckte att det var mycket bättre att få dem tidigt på våren resp. vintern. Då hade de växt till sig lite tills sommaren kom. Å andra sidan slipper man bylta på dem när man ska ut. Men i det långa loppet spelar det ingen roll tänk vilka härliga barnkalas i juni det blir sedan.
 

Ja du...

Skrivet av  zookie m lillan 13/6
Med en liten bebis att lägga all energi på så gick sommaren utan att jag hann blinka!
Inte direkt så att vi var på stranden eller gled i bikinin...
Jag var så forkuserad på lillan så att sommaren kunde ha passerat obemärkt.
Men det var jätte skönt att slippa bylta på mig och lillan en massa kläder, att kunna sitta i skuggan och amma och för henne att ligga i vagnen när det var varmt bara i blöjan och med en liten filt.
Jag skulle inte vilja ha barn någon annan årstid i alla fall!
Lyckans ost, krama magen från mig =)
 

Inga problem!

Skrivet av  Marie m Acke -02 och Wille juni -04
Jag har fött barn i mars och juni. En stor skillnad för mig som var positivt med junibarnet, var att jag hann njuta av våren och försommaren. Jag tog lite ledigt innan förlossningen och fick njuta av dagarna på vår och sommar. Med marsbarnet försvann liksom hela våren och sommaren in i ett enda sovande, utmattande rus som jag inte vaknade upp från förrän sommaren var slut...
Det där med magen du nämnde, har inget minne alls av nåt obehag av det. Jag trodde innan jag fick mitt första barn att jag skulle vara lika mån om mitt eget utseende efter förlossningen, men min världsbild förändrades ganska rejält efter att bebin kom och det var inte precis mitt maghäng som bekymrade mig då..

Dessutom vore det konstigt misstänksamt om du ser smärt ut direkt. Det är faktiskt en jättebedrift att vänta och föda barn! Lycka till!
 

Faktiskt inga problem alls

Skrivet av  Lialia
nu kom ju Fanny tidigare, den 23:e maj istället för 3 juni. Sommaren var mild och det gick över förväntan kanonbra!
 

Har fött 2 junibarn

Skrivet av  Matilda m.2 + Alicia 040627
Alicia föddes 27 juni-04 och som du skriver så var sommaren inte så varm varken före eller efter.
Jag tyckte det var jätteskönt med en "dålig" sommar.

Mitt första barn är fött 20 juni-97 och då var det VARMT!!
Men eftersom det var mitt första barn så kunde jag vara inne och vila mycket, inga syskon som ville till stranden osv.
Dock märkte jag att bebisen for illa av värmen. Många dagar gick vi inte ut utan stannade i lägenheten som var sval.

Mitt råd är att se till att bebisen hela tiden har svalka. Undvik att ge dig ut i värmen då den är som värst.
Koka vatten att ha i nappflaska att ge bebisen då h*n är törstig mellan amningarna och DRICK MYCKET SJÄLV!

Avslag och degig mage störde inte mig nämnvärt. Jag var ändå för trött av värme och alla amningshormoner för att vilja pressa ner mig i bikinin och gå till stranden *ler*.

Är det ditt första barn?

Tycker (trots att det kanske inte låter så :-) att juni är en underbar månad att få barn i.
Då vi fick vårt första barn i juni-97 var vi ute om senkvällarna och gick lååånga promenader...helmysigt!
 

Klart bättre än

Skrivet av  Myran m Isabelle 0209 & Emilia 040701
vad jag trodde att det skulle gå. Min stora tjej som då var 21 månader tyckte att det var liiite trist att mamma inte ville (kunde) bada med henne men förutom det så gick det bara bra. Den här sommaren var ju bra dock med rätt så låga temperaturer.
 

Hmmmm

Skrivet av  Astrid med Alexander och Isak
Tuckte det var jättebra med bebisen, man behövde inte så mycket kläder, behövde inte bli sittandes inne för att det var för kallt osv. DÄREMOT var det mindre kul med avslag osv, kunde inte bada på nästan hela sommaren, hade ingen större lust att visa mig i bikini, så solbränna blev det inget med. =/
(vill inte visa mig i bikini nu heller iofs, kroppen är inte var den var innan....) *ler*

Tycker annars det var jättemysigt att få barn på sommaren, min förste son är född i oktober, honom kunde jag inte ta ut ganska ofta den vintern; det var för kallt ute. SNACKA om att känna sig låst!
 

Tack för alla svar!

Skrivet av  Rara bf 23/6
Jag får hoppas på att det blir en sval sommar!

I vilket fall som helst så blir det nog den bästa hittills!!
 

Artiklar från Familjeliv