Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag är så glad

Skrivet av Lialia *glad*
har varit lite bekymrad över Fannys sovvanor med tuttande hela natten och inte velat ta till någon metod så att hon skriker. Provade att lägga henne på magen och buffa lite i rumpan för 4 dagar sedan och vips! så sov hon! Och kan sövas om så på natten när hon vaknar. Så nu ammar jag ett mål om natten och det är helt ok. Och det bästa är att det går att göra så även när hon ligger brevid oss! Så nu varvar vi med att ha henne i egen säng och mellan oss. Vill helst ha både ock, då jag tycker det är så mysigt när hon sover hos oss, men ibland är det skönt att sova själv, när jag börjar jobba får vi se hur det går men nu är vi på väg mot rätt håll och Fanny är nöjd, det är det viktigaste!
Svar på tråden: Jag är så glad

Vad skönt!

Skrivet av  Marie m Gustav02 & Ida04
Vi har också kommit en god bit på väg mot obruten nattsömn. Ida vaknade ju nästan varje timme på natten och åt 3-4 ggr/natt innan. Jag var så himla trött så jag var tvungen att göra nåt åt det. Jag slutade amma på natten och när hon vaknade buffade/smekte jag henne lite och hon somnar om efter någon minut (ibland kan det ta upp till 10 min). Hon har också flyttat till ett eget rum och sover alltid i sin egen säng nu. Och napp har hon inte längre när hon sover heller (fast hon har tagit till lilla tummen istället) Känns jätteskönt att det gått så bra och hon är mer utvilad också.

Så det finns hopp för alla er som har "tuttebäbisar" också :)
 

En till glad här :)

Skrivet av  marikaL m fem
Cornelia har också varit heltjorvig med tuttande halva nätter och klart störd nattsömn för oss allihop, men nu verkar vi också vara på väg mot hel nattsömn - igår vaknade hon bara en sväng vid 24 tiden men vrålade inte alls lika ilsket ihärdigt som tidigare nätter, utan mer "lagom-skrek" och småjollrade innan hon somnade om och sov till 8... :))

Men här har sambon tagit ner Cornelia till spjälisen på nedervåningen när hon vaknat och vrålat ilsket efter mammatutte. Nästa steg blir att testa somna-om-själv i egen säng helst utan att väcka twinsen som sover i samma rum... får väl testa rump-buffning få se om hon somnar om vips också ;)

Cornelia sover förresten också bara på mage, kan somna på rygg men har alltid vänt sig på mage när man tittar till henne på en stund :)
 

Visst är det mys!

Skrivet av  sannanas m Tim-00, beckis-04
När saker klaffar, vi börjar ochså få lite ordning här ;)
Tänk vad mkt det betyder med sömn!
Kram
 

Grattis

Skrivet av  Mumrikan med Simon 12/7
Har hon sovit någonting på mage tidigare?
Simon tuttar också med jämna mellanrum hela natten fortfarande. Han har aldrig sovit på mage.
 

Nej

Skrivet av  Lialia *glad*
hon har aldrig gjort det förut, har inte velat prova med tanke på PSD, men nu kan hon vända sig om hon vill så jag hoppas det inte är någon fara. Prova du med!
 

Skönt att det funkar!

Skrivet av  Zukits med Filip 18/6
Tveksamt om det skulle funka för oss. Filip kan ibland råka vända sig i sömnen till mage och då vaknar han alltid gråtande :-( Fast det händer bara dagtid.
 

Artiklar från Familjeliv