Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var är tonåringen inatt?

Skrivet av Kajan
Min brukar vara hemma men den här gången skulle hon på "Luciamaraton" på en bio. Från midnatt till kl 7 på morgonen skulle de se tre filmer. De vet inte ens i förväg vilka filmer de ska få se.

Sen ska hon äta frukost på McDonalds och därifrån direkt till skolan.

Misstänker att hon kommer att sova gott på bion. Jag ser inte poängen med det, det är väl mycket skönare att sova i sin egen säng.

Men man KAN väl inte vara hemma på natten till Lucia.
Svar på tråden: Var är tonåringen inatt?

min

Skrivet av  Pia
min dotter är på precis samma sort evevemang....sitter o väntar på att hon ska komma hem nu....sur o trött :)
 

min unga dam

Skrivet av  Ysh
fick vackert stanna hemma eftersom utespring på natten inte är något som känns så angeläget att gå med på ens när det är Lucia. Hon vakade här hemma med kompisar på chatten istället. Hon är 15 år och går i nian.
 

min

Skrivet av  Mia Sthlm
var hemma hela söndan.
Tror inte de har börjat med Luciavak ännu, hon är 14 år.
 

ingen vaka

Skrivet av  höstmamman
här heller. Dottern och hennes kompisar har aldrig varit ute på Lucia-vaka. Och jag har inte frågat varför. Lika bra, så slipper man vara orolig. Däremot hade de julavslutning på eftermiddagen för drill-grupperna, där hon är knatteledare. Men nästa år börjar hon gymnasiet och då tror jag nog att de har sina fester..
 

Mina tonåringar

Skrivet av  Loppan
sover sött nerbäddade i sina sängar. Tack och lov finns inte Luciavakorna som tradition här.
 

Mina tonåringar var det,

Skrivet av  Elisha
vi drack glögg och såg på Grinchen hela familjen. Kanske inte så coolt, men mysigt. :)
 

Min har varit på Globen hela helgen

Skrivet av  Lena_O
så hon sov jättegott inatt.

"Tack och lov för alla engagemang... som tröttar ut"
 

Luciavakandet ute?

Skrivet av  Ullen61
Jag har hört (av bl.a. andra nattvandrande föräldrar och fältassistenter) att luciavakandet inte är inne längre. Nu är det Halloween som är den stora röjarhelgen.
 

på min arm :-)

Skrivet av  ulmerkott
Vi låg tillsammans och tittade på "vänner-marathon" på femman hela kvällen.
 

Min 16 åring och 18 åring

Skrivet av  Josephina
var på Lucia fest som var ordnad av skolan (dock inte av lärare)Min make hämtade dottern (16 år) vid 03:00 i morse. Hade haft kul, men var väldigt trött. Sonen (18år) kom hem vid 05:00 och stannde hemma idag.
 

Uppe hela natten, sen direkt till skolan

Skrivet av  Kajan
Efter skolan iväg på sammanträde.

Gissa om hon var trött när hon kom hem vid 7-tiden på kvällen. Hon gick och lade sig direkt. Hade inte sovit något, förutom en kort stund på bion. Undrar om hon kommer upp imorgon bitti.

Vad mycket besvär folk gör sig för att ha roligt :)
 

Artiklar från Familjeliv