Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nästan så man ville fälla en tår imorse

Skrivet av Loppan
av lycka och stolthet. I äldsta sonens skolan serveras julmiddagen idag. Det har blivit kutym att niorna klär upp sej ordentligt. Från skolans sida heter det "bättre klädsel" men niorna slår på stort med kostym för pojkar och klänning/kjol för flickorna. Eleverna har på eget bevåg börjat med den här traditionen och min son var så glad när han åkte imorse.

Konfirmationskostymen vi köpte för ett halvt år sedan (med växtmån) var precis passlig idag och med vit skjorta och hans röda julslips så blev han vrålsnygg. Han lånade pappas långrock och suckade djupt över hur dumt det såg ut med ryggsäcken till..

Nåja. Tycker det är så roligt att dessa tonåringar själva vill klä sej snyggt och visa upp sitt bästa uppförande. Mitt modershjärta svämmar över av lycka för den fina pojke jag fått och som snart är vuxen och "inte alltför pjåkig".

Svammel svammel... Men jag bara måste få skryta över honom!!!
Svar på tråden: Nästan så man ville fälla en tår imorse

KLart

Skrivet av  Nykter pappa idag
att ni behöver prata om glädjeämnena också. Det är lika viktigt att ta upp det positiva som det negativa.
 

Skryt på du!

Skrivet av  Lena_O o<:-)
Jag hade också varit lika stolt!

Du hann väl ta ett foto?
 

För en gångs skull

Skrivet av  Loppan
kom jag till och med ihåg det! Tog ett också när han satt vid köksbordet (eller hellre en meter ifrån det) och sträckte sej så långt bort med smörgåsen som det bara gick för att inte smutsa ner sej... Såg för dråpligt ut!
 

Ah va kul!

Skrivet av  Lena_O o<:-)
Det där blir ju ett minne, lika starkt som första tanden typ! =)
 

Artiklar från Familjeliv