Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag får ont i magen!

Skrivet av maria65a
I går morse ringde en för mig okänd mamma och frågade om hennes dotter möjligtvis sov hemma hos oss. Dottern känner tydligen min yngsta dotter som är 14 år, nå i vilket fall som helst hade hon inte varit hemma på två dagar. Nyss ringde det en pappa och undrade om en annan tjej som inte varit hemma på tre nätter möjligtvis fanns här vilket hon inte gör nu men hon sov över här natten mot idag.

Jag får så ont i magen! Själv föröker jag ha stenkoll på var mina tjejer sover någonstans om dom inte ligger hemma i deras egna sängar och jag har ännu (kanske jag ska tillägga) saknat dom så att jag varit orolig. Hur ska det inte kännas om man inte vet var barnen är på två, tre dagar? Jag skulle vara ute på gatorna och leta i förtvivlan!

Vad gör man? Jag brukar inte fråga 14-15 åringar om föräldrarna vet att dom sover här för det har jag naiv som jag är antagit att dom vet eftersom barnen inte kommer hem, kanske måste jag börja med att ringa upp och fråga?
Svar på tråden: Jag får ont i magen!

Oj

Skrivet av  Mamma Mu
Inte har jag heller tänkt på att ringa och kolla,när de gäller de större barnens kompisar. Förutom om det är nån storhelg,för då är alla (?) föräldrar extra nyfikna i att barnen verkligen sover där de säger.
 

Ringer

Skrivet av  Mia
alltid och dotter vet det.
En del föräldrar tar det med den här attityden "litar du inte på din dotter typ" och en del är uppriktigt uppskattande.
Vad de än är så skiter jag i det, jag vill veta var min tjej är.
Tyvärr är det dock inte så när hon är hos pappan.
 

Artiklar från Familjeliv