Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Homosexella har ring på höger långfinger?

Skrivet av Emma - mer glitter åt folket!
Konstig fråga kanske, men jag sitter just och läser en amerikansk text där det står att det är vanligt att homosexuella har en ring på höger långfinger, som något slags tecken på vilken läggning man har. Jag själv är "bara" bi, och har en del homokompisar, men jag har aldrig hört talas om detta?! Är det så även i Sverige? Handlar det isf om vigselringen är det någon helt annan "vanlig" ring?

Låter lite som 80-talsgrejen med hål i ena örat...
Svar på tråden: Homosexella har ring på höger långfinger?

*Tankar*Jag törs nog påstå

Skrivet av  Lotta
...att det inte är så i Sverige, och säkert har de flesta homosexuella i USA inte heller en ring på sitt finger för att manifestera sin sexualitet. När jag kom ut, i början på nittiotalet, trodde jag att alla lesbiska hade en ring på höger lillfinger. Om jag fortsatt titta efter det skulle jag fortfarande inte stött på en enda lesbisk kvinna...:-) Jag tror till och med att jag hade en ring där ett tag...i fall att.
Men visst finns det väl lite sådana där "regler" som en del anammar. Som det där med ring i hörat. Läderbögar kör ju med sina näsdukar, kanske inte så mycket i Sverige, men läderband på vald armled (höger eller vänster) talar om vilken roll man har i rollspel och så.

Kanske var det viktigare förr med sådana där saker som ringar och grejer som skulle tala om vem man var och vad man stod förr. men jag tror inte det är riktigt på samma sätt nu.

Fast å andra sidan, jag har regnbågsflaggan fastsydd på ryggsäcken... Varför då?...:-)

Men just det där med ring på fingret är nog inget säkert kort...risken är ju stor att försvinna i den hetreosexuella massa (många har väl ringar på fingrarana). Och det är väl det vi inte vill.

Vigselringarna sätter vi nog som de flesta människor på vänster ringfinger...
 

Det var väl det jag tänkte... :-)

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
Har iofs inte kollat så noga på mina polares fingrar, men nog borde jag lagt märke till, eller åtminstone hört talas om, ifall det skulle finnas något speciellt "ringtecken". :-)

Texten jag läste det i är helt nyskriven, så det borde inte vara gamla traditioner författaren pratar om. Men kanske är det annorlunda i USA?
 

ja kanske...

Skrivet av  Lotta
är det annorlunda där. jag vet faktiskt inte. Gay liberation är ju kanske större där och det innebär kanske större behov av att se varandra...

Vart har du hittat texten?
 

Den handlar om tankeläsning...

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
alltså skriven som en instruktionstext för tankeläsningsshower av man som uppträder som tankeläsare/mentalist och i ett av numren så ingår ringar.
 

Andra koder

Skrivet av  mike
Män barfota i loafers = bög
Kvinna med millitärbrallor och snagg = flata

;-)
 

Fördomar, snarare:-(imt

Skrivet av  Karolin
 

:-D

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
Ja, jag vet, mitt inlägg var kanske tokigt, men jag var tvungen att fråga! :-)

Fast det där med barfota i loafers har jag aldrig hört? Tror aldrig jag sett någon klädd så heller för den delen. Trodde bögarna var de i skinnbrallor och blonderat hår? ;-)
 

Artiklar från Familjeliv