Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

min man är homosexuell vad ska jag göra????

Skrivet av lotta
Hej
Behöver era råd. Jag är gift med en man sedan 10år. Vi har två barn. Sedan 5 år tillbaka har jag börjat misstänka att min man är homosexuell, det började med att han inte alls ville ha sex och det senaste året har jag blivit mer och mer övertygad om att jag har rätt. När jag tar upp frågan med min man så nekar han inte till att han är homosexuell utan blir istället arg och byter ämne. Vet inte vad jag ska göra, allt känns jättejobbigt han vill på sin höjd ge mig en kindpuss men absolut inget mer än så. Vi har egentligen inte rört varandra på över 1 år vilket helt beror på att han inte vill. Nu har jag sett i hans dator att han varit inne på flera "gaysidor" på internet men han nekar ialla falL. Jag har verkligen försökt att få det här äktenskapet att fungera och kan till och med tänka mig att fortsätta för barnens skull ett par år till men jag känner att jag måste få veta sanningen för både hans och min skull. Hans största problem tror jag är att han vill ha en fin fasad att visa upp, fint hus, bra jobb och fru och barn och för han finns det inget alternativ att "komma ut" och jag känner mig både otroligt okvinnlig och ful samtidigt som jag blir arg på honom som inte är ärlig mot varken mig eller sig själv. Snälla kom med några råd, kanske någon av er haft ett hetero förhållande tidigare och kan komma med några kloka ord på vägen
Svar på tråden: min man är homosexuell vad ska jag göra????

sanningen

Skrivet av  katt
Det är jobbigt att förändra och det är jobbigt när det inte blir alls som man tänkt sig och förberett sig på, men det värsta som kan hända är väl om man plötsligt upptäcker att man har slösat bort en stor del av sitt liv på oväsentligheter eller lögner.

Nu är ni ju två om det där och vill han inte prata om det så är det ju svårt att göra något åt det. Hans liv kan bara han styra. Däremot kan du kräva det du vill ha, sex och ett ärligt förhållande som betyder samma sak för er båda till exempel. Det kanske inte är så viktigt om han är homo eller inte, men det är väl viktigt att du inte får ut det du vill ha av ert äktenskap? Så uppfattar jag att du känner det i alla fall.

Om du ställer honom inför dina krav på ditt liv tillsammans med honom så kanske det blir lättare för honom att inte känna att han ställs inför rätta. Han kanske är jätterädd för din reaktion på att han är homo, kanske är det bättre för honom att få veta om du tycker att det är värre som det är nu än om han skulle erkänna att han var homo?

Det mesta löser sig med tiden även om man inte tror det just när man är inne i det.

 

En länk

Skrivet av  Frigg
Två faktiskt...

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,496170,00.html
http://www.sornas.se/

 

Lämna honom

Skrivet av  G
Du är, precis som alla andra, värd ett förhållande med någon som älskar, respekterar och framför allt vill ha dig. Låt honom leva sitt liv -som han uppenbarligen hellre vill- och skapa ditt ett nytt eget liv med en man som har samma mål som du.
 

För din egen skull..

Skrivet av  "Homolotta"
lämna honom. Jag lämnade en man för tolv år tolv år sedan, när jag vågade inse att jag var homosexuell. Det hade varit ett enormt svek mot både honom och mig att stanna kvar. Din man borde kanske också vara ärlig, men om han nu inte klarar av att vara det mot dig och sig själv, hoppas jag att du har orken och viljan att vara ärlig mot dig själv. Du är värd att älskas!

Skickar en massa styrka till dig!

/Lotta
 

Oavsett om han är bög

Skrivet av  Allis
eller inte så beskriver du ju inte något lyckligt liv. Alla har dalar i sina relationer men inte ska man ha det i åratal. Hur vill du ha ditt liv? Vad vill du att dina barn ska få för bild av kärlek och familj och vilken vill du ha själv?

Jag är en varm anhängare av familjerådgivning, faktiskt både för de som vill fortsätta men också för par som måste få hjälp med att avsluta på ett bra sätt. Ni har ju barn tillsammans och kommer att fortsätta ha band till varandra och då tror jag att det är vettigt att försöka lösa konflikter (även när man skiljs).

För många år sedan var jag tillsammans med en man som var en av mina absolut bästa vänner. Han är fortfarande en av de mest unika, underbara människor jag vet men det hade varit både orättvist och oärligt mot honom att fortsätta relationen. Jag ville träffa någon jag kunde vara kär i och älska och självklart var han värd detsamma. Det var en stor sorg att separera men tro det eller ej, idag har vi fortfarande kontakt och mår bra på varsitt håll :O).

Hoppas att allt går bra, skriv gärna igen om du så vill!
 

håller helt med Allis..

Skrivet av  Lee
var i samma situation som din man för ett par år sedan fast tvärtom...

Levde i en lesbisk relation men började inse att jag nog helst ville vara med en man. Hemskt jobbigt med en sån stor förändring av umgänge, identitet, vanor men värst var ändå att jag var tvungen att såra en person jag älskade och fortfarande älskar fast inte sexuellt...

Kunde till sist stå upp för mina känslor. Är idag lycklig med man och familj och hon är en kär vän.

Du förtjänar att ha det bra. Ställ frågorna du är rädd för att få svar på. Får du fortfarande inga svar - se det som ett slags svar och ta konsekvenserna
av det. Du förtjänar, som alla andra, att vara lycklig!
 

Artiklar från Familjeliv