Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Pride-paraden

Skrivet av Anna
Vi är några Regnbågsfamiljer som har tänkt att gå i paraden. Någon/några som är intresserade av att hänga på?

Maila på [email protected]
Svar på tråden: Pride-paraden

Är det ....

Skrivet av  Besökare
verkligen lämpligt att ta med barn på pride-festen? Skulle gärna vilja gå och titta (gjorde det förra året) men hade då barnvakt, vet ej om jag kommer i väg i år. Med tanke på de överfall och misshandel som hände förra året skulle jag aldrig våga gå ta med barnen...
 

Kul för dem

Skrivet av  Åsa
Jag har tagit med barnen på Pride. Det är ett ypperligt tillfälle för dem att ta del av "gay-kulturen",. Desutom är det ofta många andra barn där som de får möjlighet att träffa eller åtminstone se att de existerar. De har dock inte gått med i Paraden - det får de bestämma själva om de vill el inte när de blir större , med tanke på att deltagande i dylika manifestationer borde ske "frivilligt". Man behöver ju inte ta med dem på kvällstid när festandet har börjat, men väl på dagtid tycker jag.
 

Så du tycker...

Skrivet av  Stark förälder
att vi ska stanna i garderoben??

Vilka signaler skulle det ge om ingen gav sig ut i paraden pga. det som hände förra året??

Vi får helt enkelt hoppas på att säkerheten är större iår, känns som det var där det brast förra året...

Kom och gå i paraden :-)

Tar heller inte med barnen då det är fest men paraden är inte direkt fest...

 

Det handlar inte...

Skrivet av  Besökare
om att stanna i garderoben eller ej, tyvärr finns det idioter som endast går ut för att skada andra- oavsett VEM som får en flaska i huvudet! Självklart ska man gå i paraden om man vill, men ta med barn skulle då inte jag våga, skulle du förlåta dig själv om ditt barn blev skadat under tåget bara för du vägrar "gömma dig"?? Inte jag i alla fall....
 

Det finns risker...

Skrivet av  Stark förälder
.. i allt.

Tex som att åka bil med sitt barn men det betyder ju inte att man ska sluta leva.

Och i år är säkerheten under paraden större än riskerna.
 

Vad tar du med ditt barn på?

Skrivet av  Allis
Försök tänka efter, när följer ditt barn med dig? I vilka situationer vill du _inte_ ha med ditt barn och varför?

Exakt vad är det du tror är farligare med en parad/demonstration än andra situationer?
 

Tack!

Skrivet av  rhino
Jättefint blev det med regnbågsfamlijsbanderollen. Och bonus förstås att vi fick extra säkerhet av polisen! själv ville jag att sonen skulle gå nära banderollen för jag tror och hoppas att nazisterna inte attackerar just barn. Blir de provocerade och vill kasta en flagga är det nog inte just när de ser vår banderoll!
Fö är Pride ett mycket barnvänligt arrangemang förutom att jag till nästa år hoppas (och kommer att se till) att det inte blir några heterosexistiska barnuppträdanden och inga pojk-flick-påsar i fiskdammen. Sonen fick sin första pistol....
 

Artiklar från Familjeliv