Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Svar till Allis och stark förälder...

Skrivet av Besökare
Självklart finns det risker med allting, men just gay-paraden är en sån utsatt situation där hatet mot homosexuella är större än nånsin i dag ... tyvärr..

Jag hoppas att ni får en trevlig dag i tåget, kanske står och vinkar någonstans... fast utan barn...
Svar på tråden: Svar till Allis och stark förälder...

Vad får du det ifrån?

Skrivet av  Allis
"just gay-paraden är en sån utsatt situation där hatet mot homosexuella är större än nånsin i dag ... tyvärr.."

Vad bygger du det på? Vilket hat finns speciellt där? Hur skulle det vara större än någonsin? Och...större än när då?

Jag tycker att man ska vara realistisk och tala om risker där de faktiskt finns. Att sprida den typen av åsikter du just gjort vill jag veta syftet med. Det finns åtskilliga situationer för mig som kvinna och lesbisk som är avsevärt mycket farligare.

Foglossning sätter definitivt p för min medverkan men hoppas att alla andra får en trevlig dag.
 

vidare

Skrivet av  Allis
vore det kul om du ville svara på frågorna - både de ovanför och i nästa inlägg.
 

Bara undrar??

Skrivet av  Besökare
om du läser tidningarna eller ser på nyheterna nuförtiden?? Och att sedan JAG sprider åsikter?? Nä, slå du på teven istället...

Det till och med visas grupper ( i tv ) som bara sitter och väntar på att få slå ner och skada människor bara för deras homosexuallitets skull...

Försök få tag i gårdagens Expressen så kanske du fattar vad jag menar...

Har du fler funderingar svarar jag gärna...
 

Ja

Skrivet av  Allis
du kan väl svara på mina frågor?
 

Om jag var

Skrivet av  Besökare
otydlig i mitt svar så menar jag att det har skrivits massor om folk som utsatts för hot, våld mm bara för sexuella läggning.

Hotet mot homosexuella ÄR mer uttalat i dag än tex för 10 år sen... Enligt tidningarna, självklart ska man inte tro ALLT dom skriver men fakta kvarstår dock, dessutom blir samhället allt råare rent allmänt...

Fler funderingar??
 

Du har (tack och lov) fel

Skrivet av  Allis
Det här var mina frågor:

Vad tar du med ditt barn på? Försök tänka efter, när följer ditt barn med dig? I vilka situationer vill du _inte_ ha med ditt barn och varför? Exakt vad är det du tror är farligare med en parad/demonstration än andra situationer?

samt

"just gay-paraden är en sån utsatt situation där hatet mot homosexuella är större än nånsin i dag ... tyvärr.."

Vad bygger du det på? Vilket hat finns speciellt där? Hur skulle det vara större än någonsin? Och...större än när då?

Jag tycker att man ska vara realistisk och tala om risker där de faktiskt finns. Att sprida den typen av åsikter du just gjort vill jag veta syftet med. Det finns åtskilliga situationer för mig som kvinna och lesbisk som är avsevärt mycket farligare.

Jag kan inte förstå hur någon kan tro att våldet har blivit värre idag än för tio år sedan. Exakt vad är värre? Och vilket hat finns nu men inte då? Jag är lesbisk, jurist och har jobbat med frågor kring våld så jag vet hur det ser ut och har sett ut. En av de saker som bidragit till en _bättre_ livskvalité och ökad säkerhet för bögar, lesbiska och bin är öppenheten. Den i sig gör också att det faktiskt finns människor som vågar anmäla brott, något man extremt sällan gjorde när jag var yngre.

Hatbrott är också en så pass ny brottsrubricering att man omöjligen kan säga att det såg si och så ut längre tillbaka eftersom man inte har just det brottet att jämföra med.
 

Artiklar från Familjeliv