Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Enligt Pillas inlägg

Skrivet av Sara
längre ner verkar det som familjer med barn och gamla inte kommer till församlingen hos Jehovas Vittnen. Jag tyckte inte Pilla var rolig och jag orkar inte tjaffsa med såna människor.
Svar på tråden: Enligt Pillas inlägg

Jag tror

Skrivet av  Viola
att när pilla skrev: "Är det bara friska och unga människor utan barn som kan vara vittnen då, som kan vara där varje gång"? så menade hon att har man barn kan det vara svårt att närvara vid alla möten. Som gammal är det inte heller så lätt att närvara varje gång. Inte att dom inte kommer, för de gör de efter bästa förmåga.

 

Jaha

Skrivet av  Sara
.
 

Förlåt viola

Skrivet av  Sara
Så här är det: Jag tror att Pilla myckte väl vet vad jag menar. Nu tar hon till ett grepp som Jehovas vittnen är duktiga på, dom lär sig det från podiet och i umgänget med varandra: hon raljerar och förlöjligar mig. Och en sak som är signifikant för JV och då speciellt när de blir osäkra eller arga och upprörda när de känner sig angripna, är att de hakar upp sig på detaljer och snurrar till det i nån ironisk och fördummande soppa.
Jag tror Pilla vet precis vad jag menade. Det som gjorde henne upprörd var egentligen det hon gav uttryck för i slutklämmen "Vi är några av oss som kan tänka själva." (ungefärligt citat) Det var det det handlade om!!
Jag skulle kunna vara dumt pedagogisk och förklarande lägga ut texten för henne, men det är till ingen nytta. Det ger mer att ta till sunda förnuftet och svara det som därav blir kontentan i deras tro. Det brukar sluta med att de säger :"Nä nu tror jag att vi avslutar här, vi kommer nog inte så mycket längre nu."
Sen går de ut och gör sig löjliga över denna männsika skrattar och skakar på huvudet och säger att det var en get.
Men tack för ditt svar. Jag tog det först som att du fortsatte på Pillas fördummande lek. Men tror nu att du gav en ärlig förklaring till någon du ärligt trodde var ärligt förvirrad. Förlåt och Tack!
 

Artiklar från Familjeliv