Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag är uppväxt som ett Jehovas Vittne och döpt

Skrivet av Sara
och verksam som Jehovas Vittne som vuxen. Jag hade en mycket stark tro på Gud när jag var barn och ung. Och jag följde deras regler till punkt och till pricka. Jag rannsakade mig själv till döds.
Det här är typiskt för Jehovas Vittnen: "Om du har gjort nåt gott ska du tacka Jehova för det" "Om du har gjort något ont ska du rannsaka dig själv och gå till rätta med dig själv" Något bra man gjort är det någon annans förtjänst. Något dåligt man gjort så är det ens eget fel. Och något dåligt jag gjorde som barn: Jo jag kunde ju få en "fel" tanke. Styr dina tankar perfekt.
Oj vad jag har läst bibeln. Och jag kommer ifrån ett delat hem. Alltså mamma var JV och pappa var en "get". Jag kämpade med min tro i denna motvind och helvete. Någon som påstog att jag inte kunde bibeln. (Vilket troende fick det att låta som jag var i så fall var mycket sämre än Jehovas Vittnen i allmänhet!!!Anmärkningsvärt bara det!!)
Jodå jag kunde mina bibelställen! Och hur de skulle användas!
Nu har jag börjat läka ihop efter denna hemska sekts (nu studsar Jehovas Vittnen "Vi är ingen sekt, vi är en organisation!")(Ni som inte är så insatta kan ju få veta att jag vet precis vilka knappar som JV går i taket för. Bryr mig inte JAG ANSER ATT JEHOVAS VITTNEN ÄR EN SEKT. De går under sektkriterier om man har objektiva ögon OCH DET HAR INTE JV!
Jag skrev sedermera ett utträdesbrev ur Jehovas Vittnen. Deras tro stämmer inte med bibeln.
Svar på tråden: Jag är uppväxt som ett Jehovas Vittne och döpt

jag är också...

Skrivet av  sjungande kossan
x-JV och håller med dig till 100 % - visst är JV en sekt!!!
 

Hej sjungande kossan

Skrivet av  Sara
Japp! Det finns en förening som heter FRI (föreningen rädda individen). De har gjort en folder där kriterierna för en sekt är uppställda. Och jäpp,jäpp, jäpp, jäääp JV är en sekt!
 

Artiklar från Familjeliv