Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vatten

Skrivet av Anna med William 02 & Andrew 04
Hur mycket vatten kan dom få ?? Andrew är helt tokig i vatten och bara slurpar i sig när han äter. Och han vill gärna ha nappflaskan full med vatten och bara dricka..Men jag stoppar honom.
Är det inte bra för dom att dricka mycket vatten eller gör det inget ?? Min äldsta son var inte alls så..

**kram,ar**
Svar på tråden: Vatten

Vill också veta

Skrivet av  Zukits med Filip 18/6 på besök
Min son Filip är likadan. Värsta vattengalningen. Jag brukar också stoppa honom. Hehe om jag skulle ge vatten på natten i stället för amning skulle han säkert vakna ännu oftare!
 

Det kan väl aldrig

Skrivet av  Angeliqua m. Hanna-02 & Theo-04
Vara dåligt att dricka vatten?
Om det nu inte är dåligt vatten, men det förmodar jag att du inte ger ditt barn.
Se det från den ljusa sidan, du behöver inte vara rädd att han blir uttorkad.
Har hört någonstans att det inte är bra för små barn att dricka iskallt vatten (varför vet jag inte...kanske kyler ner deras hjärnor lr ngt?), det är väl det enda man ska tänka på.
Min dotter var lika förtjust i vatten när hon var bebis, och dricker än idag hellre vatten än saft & juice om hon får välja =)
 

Kan berätta...

Skrivet av  Pia med *Tim* och Tindra
vad bvc och läkare på barnakuten sagt till oss. Tindra har ju druckit vatten sen hon var kanske två veckor gammal.

Enligt dr och bvc tanten så kan det bli farligt om bebisar dricker för mycket vatten. Det späder ut mineraler och sånt, salt och socker i kroppen på dom. Blir fel i balansen och då kan dom får kramper av nåt slag. För oss sa dom att det viktiga är väl att inte låta dom tex dricka en hel flaska åt gången utan försöka dra ut på det över hela dygnet eller dagen.

Tindra får dricka vatten, hon har som mest druckit 150 ml på en dag när det var varmt i somras. Hon gillar vatten. Till maten dricker hon ca 30-50 ml vatten. Det är helt okej mängd för att drickas på en gång. Hon har i alla fall inte farit illa eller fått kramper efter en flaska med vatten, dvs 100 och så åt gången som det har hänt att hon druckit när det var varmt.
 

Jag tänker rent praktiskt...

Skrivet av  Gia med Alvin
det får ju inte plats hur mycket som helst i magen och då ska han ju inte dricka sig mätt på vatten. Han behöver ju plats för maten! Fast det mesta tenderar ändå att hamna på haklappen och golvet... ;-)
 

Artiklar från Familjeliv