Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sover, sover, sover

Skrivet av ~*Nina med Jennifer -02- & Lucas -04-*~
Lucas sover jättemycket nu igen! vet att man inte ska jämföra, men hur mycket sover era på dagtid??

i morse väckte jag Lucas kl. 08, då var han vaken till 10, sov en halvtimme, var vaken en halvtimme, sen sov han 11-13-då jag väckte honom igen (skulle hämta storasyster) 14 somnade han igen, ute i vagnen och sov till 15:30.. 16:30 var han trött igen och sov en timme.. och NU sover han för natten!?!?!

Med andra ord så orkar han typ bara vara vaken 1 timme, max 2 innan det är sovtajm igen.

det är säkert fullt normalt, men jag är bara lite nyfiken på om det är fler som har såhär trötta barn? ;)
eller så är det fortfarande den där tillväxtperioden som han är inne i-kommer den någonsin ta slut??
Svar på tråden: sover, sover, sover

Här kommer Englas sovtider!

Skrivet av  Ebba m. 3
Jo, hon vaknar vid ca 8.00 på morgonen. Somnar om igen ca 10.30. Sover då ca en timme. Nästa sov stund är vid 14-tiden och då kan hon sova till 16.00. Läggningsrutinen börjar vid 18.00 (då de andra 2 tittar på bompa) Sover för natten gör hon vid 18.30. Sedan vaknar hon fortfarande med 2-3 timmars mellanrum och vill äta...
 

Japp

Skrivet av  Sofia 82 med Oscar -02 & Emil -04
Här är det precis lika. Emil orkar inte heller vara vaken längre än max 2 timmar i stäck, och så har det varit jätte länge. Jag har frågat om det på bvc o tanten där sa att så länge han är pigg o aktiv den lilla stund han är vaken så är det inget att oroa sig för.
 

Jag glömde ju skriva...

Skrivet av  Sofia 82 med Oscar -02 & Emil -04
Att varje sov pass är från 1-2,5 timmar
 

Artiklar från Familjeliv