Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Förbannad *OT*

Skrivet av Norrländskan m. Elias
gud vad förbannad jag blir, här har vi ägnat hela sommaren åt att bygga om bron så att vi ska slippa kattpiss under den i vinter. Vad gör grannarnas kattjävlar då? Jo då traskar de upp på bron istället!! Missförstå mig inte, jag gillar katter men inte när andras katter är och uträttar sina behov på min tomt/bro. Blir precis lika irriterad när grannens hund kommer in på tomten, men deras piss luktar i alla fall inte lika illa. Fan, hela dagen är försörd bara för detta. Vad ska man göra för att slippa dem???
Svar på tråden: Förbannad *OT*

Inomhus

Skrivet av  Cilia med June
ska man ju lägga vitpeppar där de gör av sig, kanske går det att prova utomhus också?

Stackars, kattpink luktar så jäkla illa!
 

Usch då! Vet att det finns ngn slags

Skrivet av  Katarina m. Leon
...fy-piller eller fy-spray som man kan spruta eller lägga runt t.ex. sandlådor o dyl. för att slippa kattpiss. Luktfritt för oss men onekligen inte för katterna. Min svåger sprutade sånt i duschen för att deras lilla katt sprang dit och uträttade sina behov sedan dess har han inte satt en tass där :)
Kolla i djuraffärer eller liknande efter det så slipper ni dem förhoppningsvis..
 

Usch!

Skrivet av  Kirsi m. Liam -01 & Andrea -04
Jag gillar ju inte katter eller djur överhuvudtaget, så mitt svar skulle vara att skjut dem. :) FAst om ni inte vill vara såå drastiska så är väl det bästa att prata med grannarna och be dem hålla kattjäklarna inne. Varför ska ni lägga ut en massa pengar på att göra nåt som är andras ansvar?
 

Precis...

Skrivet av  Norrländskan m. Elias
Varför ska jag behöva lägga ut pengar på grund av andras djur??? Nu vet jag inte vilka som har katter i kvarteret så det är svårt att prata med dem. Vet att en av grannarna har en katt men i somras när jag var ute en hel del såg jag att det var två katter som var här och smög...
 

Artiklar från Familjeliv