Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det för sent att börja med napp

Skrivet av Thea med My
nu? My har inte varit intresserad tidigare men gillade nappen i går... Kanske är det bara tillfälligt.

Har ni fått vänja era små vid napp eller har det gått av sig själv?

Skall jag avstå från napp eller?
Svar på tråden: Är det för sent att börja med napp

Hilma...

Skrivet av  Helena med Hilma
Hilma totalvägrade napp när vi provade, och jag tänker inte prova igen. Går det att avstå napp tycker jag att du ska göra det, men hon kanske har stort sugbehov och då kan det ju vara en bra grej... Inget svar på din fråga egentligen, men men.. :-)
 

Här togs nappen emot..

Skrivet av  Katarina m. Leon
..omedelbart när vi provade :) Den har varit jättebra att "plugga i" emellanåt då Leons sugbehov är ganska så stort... Men för att svara på din fråga, har ni/My inget speciellt behov av en napp så verkar det ganska onödigt att försöka vänja henne vid en, det innebär ju bl.a. att du måste vänja av henne såsmåningom oxå.. Ha det bra!
 

Näe, för sent är det väl inte

Skrivet av  ~*Nina med Jennifer -02- & Lucas -04-*~
en bekant till mig, hennes barn tog napp först vid 4-månaders ålder..

du gör ju såklart som du vill, men har hon klarat sig bra utan till nu så skulle jag nog försöka avstå..

fast nappen är ju himla bra ibland åxå.. ;) ja, det är svårt det där..

*svammel svammel*
 

En kvinna berättade för mig

Skrivet av  Norrländskan m. Elias
att hennes dotter totalvägrade napp tills hon slutade amma. Hon ammade i 18 månader och så snart hon slutade amma ville tösen ha napp, så försent är det väl inte.

Elias var lite intressad av nappen efter ca 2 månader då dög den i ungefär 1,5 veckor om han inte hade något bättre för sig. Men nu totalvägrar han, ser närmast förnärmad ut när man försöker stoppa in nappen i munnen på honom, så jag har bestämt mig för att inte försöka igen.
 

Artiklar från Familjeliv