Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Trött, trött trött. En liten uppdatering (lång)

Skrivet av Norrländskan m. Elias
Är så trött! Vi har fortfarande inte fått ordning på sömnen här. Blev lite glad i alla fall när jag läste sömnenkäten och insåg att jag inte har den enda bebisen som vill somna vid bröstet.. Nackdelen är att han vaknar direkt vi försöker lägga honom i sängen. När han sen väl somnar vill han ligga och snutta nästan hela natten och det tär enormt på mig. Jag är så trött, och får ont i kroppen av att ligga så obekvämt på nätterna. Hade tänkt ta itu med detta medan sambon var ledig i två veckor men det gjorde vi inte.

Dessutom är lilleman jättetorr på ena ögonlocket, på bvc sa de bara att jag skulle smörja med bröstmjölk men när det inte gett ngn effekt på två veckor var jag in på apoteket och fick tag i en fet salva. Tyvärr hjälpte den inte heller så nu har jag återgått till att smörja med bröstmjölk och det ser för hemskt ut. Ska till Bvc på torsdag och då är det läkarkoll så förhoppningsvis får jag något bättre tips av läkaren.

Vi har börjat med gröt och det älskar han men annan mat har han inte börjat få mer regelbundet även om han får smaka lite ibland. Han älskar gåstolen och rullar runt på golvet så man vet aldrig vart man kommer att hitta honom när man lagt ner honom på golvet ett tag. Han sitter inte utan stöd än, men det är ju ingen panik...

Nåja, en liten uppdatering från mig...
Svar på tråden: Trött, trött trött. En liten uppdatering (lång)

Känner igen mig

Skrivet av  Sol m.Alfred
i det du skriver. Det jobbiga är att tag i det, för jag vet av erfarenhet att det är vi som måste visa Alfred hur det ska vara, han följer ju bara det som han anser vara bäst (och det är att tryggt amma i mammas och pappas säng).

När jag varit borta, då har alltid det fungerat jättebra med Alfreds sömn, han somnar och sover lääänge. Men så fort jag finns där med min mjölklukt då vill han vara hos mig.

Vi har bestämt att ta några jobbiga nätter, för att sedan förhoppningsvis få sova bra. Lycka till för er också. Det är himla jobbigt när man inte får sova bra.

Kram
 

Artiklar från Familjeliv