Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

5 mån i dag!

Skrivet av Tess@n m Emma, Ronja o Max
Huga! Min lilla skrutt håller på att bli stooor ju!!!!
Sitta själv har han lärt sig redan och första skrattet kom på nyårsafton prick tolv. Till raketerna.

Hoppas att ni hade en fin första jul och nyår. Vår vart helt underbar då vi tog beslutet att fira hemma i lugn och ro. Inga besök fick vi (som vanligt) så helgerna firade vi faktis i pyjamas! Jättemysigt utan alla måsten.
Min förlossningsdepp verkar inte vilja ge med sig, så jag går väldigt sällan utanför dörren tyvärr.
Kram till er alla från Tess@n
Svar på tråden: 5 mån i dag!

Grattis

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
till 5 månader och första skrattet *ler* det är så mycigt så man skrattar så man kiknar själv.

Julen och nyårsfirandet var mysigt men kunde ha varit bättre om inte sambon hade bhövt jobba helt plötsligt eftersom vi hade gäster.
Hoppas du snart är dig själv igen och kommer ut lite mer. Har ingen depp men känner själv ibland att jag orkar verklign inte ta mig utanför dörren eller ens ta mig ur nattlinnet vissa dagar. Få inte så mycket sömn, ammar fortfarande var annan var tredje timme dygnet runt och Aliette blir 6 månader på måndag. Med Robert ammade jag så bara i 4 måander sedan blev det glesare men då åt han redan skamsian från strax före 4 månader. Vi ahr precis börjat med Aliettes smakisar.

*Kram* gumman och lite pepp kommer här
 

Tusen tack!

Skrivet av  Tess@n m Emma, Ronja o Max
Det värmer kan jag lova!

Ja amningen ja......
Här ammas det minst en gång i timmen dygnet runt, ibland ännu oftare. Börjar känna mig rätt sliten nu. Smakisarna älskar han men är inte alls intresserad av att byta ut inte! Har provat flera olika ersättningar men alla hatas utom 8mån mild fullkornsvällingen. Men då fattar han inte vad man ska ha flaskan till så jag får inte i han den endå. Funderar på att prova å hä det i en pipmugg.Mina tjejer va likadana så jag är van som tur är, men tyvärr så blir det i mindre jobbigt för d.
Men, men... jag är ganska positiv av mig som tur är, så det ordnar sig säkert! (nångång) =)
KRAM!!!
 

Ja pipmugg

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
kan fungera, Aliette tar inte heller flaska men pipmugg går bättre.

Fy vad jobbigt att amma så ofta, jag är helt färdig med den intervallen det ammas på här med. Ibland på kvällen mellan 20 och 02 brukar det bli en timmes intervall, Aliette sover bäst och längsta intervallen på dagarna.

Jodå allt ordnar sig förr eller senare även om man behöver vänta tills de flyttar hemifrån *s*
 

Artiklar från Familjeliv