Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Länge sen sist nu :)

Skrivet av Cesse m.Simon0109+Carolina 040825
Jag är visst inte så aktiv skrivare härinne längre :) Läser mer vad ni andra skriver och så, rätt okej det med för många av mina funderingar tas upp fast jag inte frågat om det :D

Carolina växer, dock vet jag inte alls hur stor skruttan här hemma har hunnit bli, har inte hunnit förbi BVC alls under helger odyl, dock har hon studsat upp i stl 74 i kläder, så hon är kanske ganska stor- med tanke på att hon inte är 5 månader ännu!

Hon har även börjat rulla från rygg till mage- dock inte från mage till rygg! Hon tycker det är jätteroligt att rulla från rygg till mage, men hon blir riktigt skrikarg när hon hamnar på mage- det är nog värsta tänkbara sätt för henne att vara på ;) Så när hon väl rullat över är det bara att vända på henne :)

Hon har även börjat sitt i gåstolen och har börjat förstå det där med att man kan förflytta sig, så nu är det nog hög tid mamma börjar tänka på att plocka undan en massa saker och sånt hon absolut inte ska ha tag i.

Maten har vi börjat med smakisar och sånt och hon älskar det, man ska ju ta det lugnt i början, men om Carolina själv fick välja så skulle hon vräka i sig minst en vanlig portion av maten hon får smaka på! Hur länge ska man bara ge lite i början?? När är det ok att de får mer?

Hon älskar även att dricka ur flaska och är så duktig på att hålla den själv och äta ur den :) En dag här vägrade hon bröstet för hon skulle ha allt i flaskan... så det var ju bara att ordna så hon fick bröstmjölken i flaskan den kvällen :)

Och vilka ljud hon åstadkommer- det är nästan så jag tror att hon är en operasångerska! Hon testar rösten för fullt och "babyskriker" inte längre när hon är arg, utan talar om det högljutt med sina olika tonlägen och vi här hemma tror vi kommer bli döva på kuppen!

Det var kanske en liten eller ganska lång lägesrapport med en himla massa svammel mest ;)

Tilläggas kanske ska om mig själv också, mår fortfarande inte helt okej.. fogarna spökar ännu och humöret är bland det värre och nedstämdhet och blä.. Fast jag tror det blir bättre snart (hoppas jag i alla fall) då vi går mot ljusare tider)!

//

Cesse
Svar på tråden: Länge sen sist nu :)

Oj, det blev visst dubbelt *IMT*

Skrivet av  Cesse m.Simon0109+Carolina 040825
IMT
 

Haha

Skrivet av  Cilia med June *pratglad!*
June hoppar i sin gåstol! Det märks ganksa tydligt att hon fick hoppgunga först.. :)

Hoppas humöret blir bättre! Mitt ganska onyttiga tips är att sola solarium ett par minuter då och då. Det gör susen för mig i höstmörkret! Problemet är bara att jag blir helt brunberoende och solar varenda dag och blir onaturligt greklandsbrun och så skrattar alla bakom min rygg. :)


Visst är det kul med ljuden?! junes nya grej är att köra bil heeela tiden! Till och med när hon är ledsen (och då har hon börjar jama som en katt - ljusa rop liksom, ingen gråt) avslutar hon själva ledset med att köra bil. Typ Buhuuprrr. Det är rätt svårt att låta bli att skratta lattjo åt henne då.


Har ni barnsäkrat än? Vi bör göra det eftersom hon blivit ganska duktig på att både rulla för egen maskin och på att gå i sin stol - men vad tar man bort? Hur göör man?

Roligt att se dig, förresten!
 

Trevligt...

Skrivet av  Polly
att du är här igen! The more the merrier! Min tös har också lite "magpanik", hon kan egentligen rulla från mage till rygg också, det gjorde hon för mer än en månad sedan, men tyvärr så kommer hon bara ihåg det typ en gång i veckan, övriga 178340 gånger blir hon bara arg efter ett tag...
 

Artiklar från Familjeliv