Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jo nu börjar vi på ny kula här...

Skrivet av Gabbe
Jag heter Gabriel och tanken är att jag ska bli snackvärd för den här gruppen. Jag kommer precis som Susanne (redax) skrev innan att presentera mig lite mer ingående under nästa vecka när jag "officiellt" blir snackvärd här.

Något jag vill förtydliga är att denna grupp handlar om barn och ungdomar som är äldre än 5 år och fortfarande kissar i sängen. Det är även ok att prata om andra inkontinensproblem bland äldre barn.

För alla er som vill prata potträning för era små (toddlers som det så fint heter i USA) så finns en utmärkt grupp för detta: PottSnack som ni också hittar här på föräldranätet.

Generellt kan man säga att när barn under 5 års ålder kissar i sängen eller i byxorna så anses det av läkarna som "normalt" beteende, dvs det är inget funktionshinder, alla barn är olika snabba. Om det däremot fortsätter efter 5 års ålder så pratar man om det hela som ett funktionshinder som kan ha oerhört många orsaker. Ett mycket vanligt funktionshinder men antagligen en av de mest skamliga för den som lider av det. Därför är det viktigt att vi har en chans att utbyta erfarenheter här och ta upp problemet till ytan!

Hoppas det ska bli härliga samtal!

MVH

Gabriel Helldén
Svar på tråden: Jo nu börjar vi på ny kula här...
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv