Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Madrass?

Skrivet av piteå
är det värt besväret att pröva en larmmadrass? har någon lyckats bli av med besvären tack vare den?jag har en son som är 11 år. han använder spray. han har haft det i flera år.men någon gång måste han ju sluta. när han gör uppehåll med den går det några dagar sen börjar han kissa ner sig.jag funderar på madrass vad tycker ni?
Svar på tråden: Madrass?

Ang madrass...

Skrivet av  Charlotta
Visst är det....men man får ha mycket tålamod hela familjen för det kan bli så att resterande av fam vaknar men inte din pojke....så var det många ggr för oss.Tyvärr funkade detta inte alls för oss....men som sagt det är värt att prova allt som går så ge inte upp.Har ni hållt på länge med spray?Har ni provat tabletter?Min pojk blir 12 till sommaren och vi har hållt på i 6 1/2 år nu....men peppar peppar nu är det 33 torra o 6 blöta varav en pyttelite+1 natt efter begravning.(sen vi var hos uroteraputen.)
Men jag vill ge rådet prova allt som går innan ni ger upp.Lycka till........
 

tvekar!

Skrivet av  piteå
han har aldrig prövat tabletter. sprayen heter desmopressin, jag tror inte den finns i tablettform. han har haft den sen han var ca. 7år. han fyller också 12 till sommaren . undra när det ger sig? jag tycker det låter jobbigt med madrass , så vi väntar kanske till sommaren.han har 2 småsyskon, som jag inte vill ska vakna.han har aldrig kissat isängen borta.det är ju bra. god natt.
 

Tabletter....

Skrivet av  Majsan
Hos oss funkade inte madrass. Vår kille blev stressad så det hela blev ännu värre. Har Ni aldrig fått prova en tablett som jag tror heter Ditropan. Det är flera år sen som min son åt den och blev helt hjälpt. Den var då ganska ny och vi fick berätta om de biverkningar som vi märkte (muntorrhet). Han hade spray under flera års tid och jag tyckte aldrig att den hjälpte något och när vi fick prova denna tablett blev allt bra på någon månad. Lycka till!
 

Om han är motiverad själv

Skrivet av  Ullen
Vi har provat larm ett antal gånger, nu senast i november-december, utan större framgång. Men jag vet många som blivit hjälpta av det, så visst kan det vara värt att pröva. Det är större chans att det fungerar ju äldre de blir. Viktigt är dock att han själv är motiverad, eftersom man gärna ska hålla på minst 6-16 veckor, och det kan vara ganska jobbiga veckor.

Tekniskt fungerade inte larmmatta särskilt bra för oss, det blev mycket falsklarm och uteblivna larm. De senaste tre gångerna har vi istället haft ett trådlöst larm som man fäster i kalsongerna, och det har fungerat bra tekniskt. När min son var 10 och 11 år sov jag i hans rum när han hade larm. Då kunde vi ha dörren stängd och jag gick upp och skakade honom så att han vaknade och gick upp och stängde av larmet. På så vis blev inte hela familjen störd.
 

Artiklar från Familjeliv