Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Första natten

Skrivet av Molly
Oj, nu är jag lite nervös och nyfiken på hur det gått för dottern som sovit borta hos kompis för första gången. Hon och jag pratade noga igenom att hon inte skulle dricka för mycket om det bjöds på läsk under kvällen, kissa innan läggdags och hur hon skulle bära sig åt om det hände en olycka. Hon fick med sig eget lakan och underlägg. Pratade med henne i telefon på kvällen och då hade hon vågat berätta för kompisen om sitt dilemma. Tyvärr fick hon inte någon minirin med sig då den var slut och inget av jourapoteken i sthlm har den på lager. Blir så trött på mig själv att jag inte lämnade in receptet i tid eftersom jag vet att det är svårt att få tag på medicinen. Nu sitter jag här och kan knappt bärga mig för att hon ska ringa hem och tala om hur det gått.
Svar på tråden: Första natten

Inte första natten men...

Skrivet av  mar
Min dotter, 13 år, sov också borta inatt och gör det då och då. Hon skulle aldrig våga berätta för sina vänner om sin sängvätning men som tur är har ju Minirin hittills alltid fungerat när hon sovit borta. Men jag sover oroligt.... Tänk om hon kissar på sig när hon sover borta, hon skulle bli så ledsen... Hoppas att det gick bra för din dotter och starkt av henne att berätta för sin kompis!
 

Nu är dottern hemma

Skrivet av  Molly
Det gick hur bra som helst och sängen var torr när hon vaknade trots att hon inte hade tillgång till Minirinet. Dottern är jättenöjd *L*.

Nu återstår det väl att se om kompisen är snäll och inte snackar runt eller retar henne för sitt handikapp.
 

härligt

Skrivet av  mar
Skönt att det gick bra för din dotter, det gjorde det för min tjej med! Hoppas att din dotters kompis kan ta vara på det förtroende hon fick när din dotter berättade för henne.

 

Artiklar från Familjeliv