Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inkontinensen forsvinner

Skrivet av RMB-mamma
Har varit inne på sidan både läst och skrivit.Jag har en inkontinent dotter och just detta ämne drunknar i sängvätning.
Vad tycker ni andra??? Dela på snacken tycker jag.Vad tycker snackledaren Gabbe?
Svar på tråden: Inkontinensen forsvinner

För låg aktivitet

Skrivet av  Ullen
Risken med ett eget inkontinenssnack är väl bara att det skulle bli så låg aktivitet där att de som är berörda skulle tröttna på att gå in och skriva där. Och en del barn här har problem med urininkontinens både nattetid och dagtid.
 

RMB-mamma!

Skrivet av  Gabbe
Hej!

Jag har tyvärr inte kunnat vara så aktiv här sista tiden då jag renoverar mitt hem, kommer snart igen om någon undrar var jag tagit vägen.

Till saken inkontinens:

Jag fick frågan från föräldranätets ledning om jag kunde tänka mig att dela rubriken med inkontinens eftesom behovet finns. Självklart tyckte jag även om det tyvärr inte är ett ämne jag har så stor erfarenhet av själv, därför har jag inte lagt ner energi på dessa frågeställningar. Självklart tycker jag det skulle vara bra med två grupper men vad jag förstått så är ämnet för "litet" för ett eget snack enligt föräldranätet. Jag hoppas att ni som vill diskutera detta kan få igång samtalet här för att sedan om aktiviteten blir större be föräldranätet att fixa en till grupp med någon av er som snackvärdar. Om det är någon nu som känner att detta är er varmt om hjärtat så delar jag gärna värdskapet med denna person som får vara ansvarig för just inkontinensfrågorna. Annars ska jag försöka bli lite mer insatt i ämnet för att hålla diskussionen/samtalet igång när jag är klar med hemmet.

Tacksam för kommentarer/idéer från er med inkontinens-snack behov...

Kram

Gabbe
 

kanse jag skulle kunna

Skrivet av  mindi
bli snack värd för just inkontinens
jag är en 33 årig tjej som är kontinent har gått igenom de mesta med tabletter,undersökningar och olika operationer av detta har en bland kontinent som jag har haft sedan jag var mycket ung har blivit opererad 7 gånger med olika metoder som tyvärr har förstört mer än gjort nytta nu skall jag i höst få göra en påse invändigt i magen som jag skall kunna tappa mig ifrån allså en urestomi

vet ej vad ni tycker jag ställer gärna upp har ju stor erfarenhet i detta ämne är ochså ute på en massa föreläsningar och talar i skolor om detta tysta ämne
 

Det låter jättebra!

Skrivet av  Gabbe
Jag delar gärna snackvärdskapet med dig, ska skicka mail till föräldranätet och be dem lägga till dig som snackvärd om du vill så delar vi på den här gruppen med våra olika erfarenheter och områden. Själv är jag ju begåvad med sekundär nattlig enures dvs sängvätning och har jobbat med många barn med samma problem så jag tror vi kan komplettera varandra bra.

Bekräfta att du ställer upp så mailar jag föräldranätet om detta.

Kram Gabbe
 

jag ställer upp

Skrivet av  mindi
på att vara snackvärd med dig:-)
 

Well

Skrivet av  somi
Jag är ny här, har inte hunnit läsa några inlägg direkt, men blir ändå intresserad. Min dotter, snart tio år, är inkontinent. Både dag och natt. Har inte träffat på NÅGON ANNAN med samma problem, och på sjukhuset tar dom det inte riktigt på allvar. "Det växer bort" är allt man får höra.
Men eftersom hon börjar komma in i puberteten börjar jag bli jätteoroad, fan vad jobbigt det måste vara för henne. Någon som har några tips? Var ska jag vända mig? Maila mig gärna på [email protected]
 

Har du träffat

Skrivet av  anita
en uroterapeut? Kräv att få en remiss annars. Eller byt om du inte har förtroende för den du träffat. Det växer inte alltid bort och hon är ju "stor" nu. Vill inte alls skrämmas. det kanske gör det men kolla igen.
 

hm..

Skrivet av  somi
Hon har träffat uroterapeut men hon skriver bara ut blöjor...
Nu kräver jag att få träffa en urolog, eftersom jag vill utreda ALLA eventuella fysiska orsaker det kan ha.
Jag tror inte att det "växer bort" av sig själv, det är alldeles för allvarligt för det...

Tack.
 

Artiklar från Familjeliv