Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

gick till en special massör

Skrivet av ville bara berätta.
med min 5 åriga dotter... hon masserade fötterna... hon konstaterade att dottern sov så djupt och var så avslappnad att hon inte kände när hon blev kissnödig.
vi fick hem ett naturpreparat (tyvärr inget namn på det...) som hon skulle lägga under tungan innan hon skulle sova.
natt 1: inget resultat, sängen var blöt.
natt 2: somna vid 20, upp vid midnatt o kissa, la sig, vakna torr.
natt 3: samma som natt 2.
... detta var alltså 2 år sen och hon har fortfrande inte kissat i sängen mera.
Medicinen åt hon i ca 14 dar och detta är helt underbart.
Hon blev som en annan flicka och mycket gladare o piggare...
Svar på tråden: gick till en special massör

Vi slängde ut 700 på zonterapi utan resultat

Skrivet av  Ullen 61
Vi provade zonterapi ("fotmassage") på vår då 11-årige son för ett par år sedan. Vi gick dit två gånger och försökte sen fortsätta samma behandling hemma, men gav upp efter några veckor. Vår son sover också mycket tungt men har dessutom en överaktiv blåsa nattetid, som gör att han kissar på sig trots att blåsan inte är särskilt full. Kanske hade zonterapin botat honom också, om även vi fått kombinera det med naturmedlet, men av de 5-åringar som kissar i sängen är det väldigt många som blir torra av sig själva innan de fyller 6.
 

jag vet...

Skrivet av  =))
... att vi gjorde henne torr i tidig ålder men hon själv upplevde det som ett problem... medlet vi fick skulle hjälpa henne att inte så in i en sån djup sömn så hon inte kände att hon behövde kissa...
Har besökt denna zonterapeut i andra ärenden och alltid haft lyckade resultat. Hon har tex hjälpt samma flicka att slippa utveckla falsk krupp vid förkylning som alltid var standard innan vi träffade denna kvinna. Med hjälp av detta "socker" som vi kallar det här hemma så gick hostan tillbaka och nu mera är det bara "traditionell" hosta vid förkylningar. Vet att även krupp är övergående vid vissa åldrar men det har hjälpt henne med både blåsan samt hostan så jag håller stenhårt på just denna kvinna :)
 

Artiklar från Familjeliv