Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad äter ni absolut inte?

Skrivet av Tiz med Ville
Vad är det som ni verkligen inte gillar i matväg?


Jag klarar inte av bruna bönor och surströmming.
Svar på tråden: Vad äter ni absolut inte?

jag

Skrivet av  Jessica* med Dante
hatar fisk. All fisk som inte kallrökt! Sedan finns det mycket mat som jag helst inte äter:)
 

Jag klarar inte av

Skrivet av  Nina med Frances
Svartsoppa (som sväärmor gärna tvingar på en fast man inte vill ha...). Bruna bönor gilar jag inte heller.
Men vad konstigt, jag som tycker att jag alltid säger "näääää" när R och jag funderar på vad vi ska äta till middag. Men ändå har jag jättesvårt att komma på nåt som jag absolut inte klarar av... Fast det är ju skillnad det.
Surströmming har jag aldrig ens smakat...
Hum, kliar mig i huvudet och kommer inte på något just nu...
 

Apelsin choklad!

Skrivet av  ::Hannanon & Frode + 4 till::
Skulle jag få in det i munnen skulle jag spy..
 

Åh

Skrivet av  Kat m Viggo
och jag som älskar apelsinchoklad! Så olika det kan vara :-) Fast jag har hört andra som inte heller tycker om det...
 

Pesto! Blä. *imt*

Skrivet av  Susanna med Albert 31/8
..
 

Lasagne!

Skrivet av  Kat m Viggo
Det är det värsta jag vet, kräks av det!
 

oj

Skrivet av  Jessica* med Dante
kan man ogilla det? Första gången min lillebror fick lasagne var hos vänner till våra föräldrar. Han (ca 5 år) tittar ner på sin talrik, tårarna börjar trilla och han säger -Mamma, jag vill inte äta hundkräks!
Är det så för sig också?
 

:-)

Skrivet av  Kat m Viggo
Ja, ungefär! Jag äter ju köttfärssås och så, men när det blandas med den där vita såsen..., urk! Kan inte ens med lukten, faktiskt.

 

Lutfisk! (imt)

Skrivet av  Elin med Ludvig
.
 

Finns en del som

Skrivet av  Camilla & August
aldrig hamnar på mitt matbord:
lutfisk
lever
blodpudding
chokladpudding
 

Jess svarar:

Skrivet av  Jess och Olivia
Fisk och brysselkål blääääääääää;-P
 

Brysselkål är verkligen

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
hur äckligt (får man säga så?) som helst. Och lukten gör en ju inte direkt lycklig den heller...
 

Nääää

Skrivet av  Jess och Olivia
Usch och fy och blää den bara växer i munnen...borde förbjudas..
 

Och jag som

Skrivet av  Tiz med Ville
ääälskar brysselkål =)
 

Som....

Skrivet av  Jess och Olivia
baken, delad är smaken...he he.
 

Inte surströmming

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
och inte lutfisk. Skaldjur är jag allergisk emot så det äter jag inte och den enda inälvsmat jag äter är lever.
 

Äter inte

Skrivet av  Caa+prinsen
Oliver!

Eller jag försöker varje gång vi beställer pizza. Jag gillar quattro och där är det ju såna läskiga små grejer med.
Jag tar en på gaffeln, ställer in mig mentalt "mmmm, det smakar namnam gott" säger jag och stoppar in.
Och ta mig fan, smakar det inte skit varenda gång? Att jag aldrig lär mig!!!
 

*fniss*

Skrivet av  Tiz med Ville
Sådär har jag gjort varje gång det bjudits surströmming. Mina föräldrar envisas med att ha surströmmings´fest varje år. Varje år gör jag som du. Gott, gott, det kan inte vara så farligt, alla andra mumsar ju, tänker jag. Stoppar in och....ut till toaletten där jag får sitta och djupandas för att inte kräkas. Varje år!
 

Kämpa på!

Skrivet av  Sara m Isis00, Alvina02 & Villemo04
låter som min make det där. Jag älskar oliver och har haft så svårt att acceptera att han tyckte det smakade skit- så jag har hjärtköst tvingat honom att smaka varenda gång för det _är_ ju gott, han måste ju förstå det någon gång =)
Så lärde han sig äntligen, det kröp succesivt fram att han kunde erkänna att det faktiskt
var gott!
Så kämpa på, du lär dig säkert också, men köp goda oliver, inte såna där skrynkliga pizzaoliver...
Själv har jag samma problem med vin. Jag vill verkligen gilla vin, kunna dricka utan att se ut som om jag ska kräkas och tvingas skölja bort smaken med vatten, pinsamt. Man är väl inte vuxen förrän man gillar vin eller hur?
 

Artiklar från Familjeliv