Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skrik och panik!

Skrivet av Nissa, Rebecka dec02 + Manfred 28/9
Igår fyllde min pappa år och vi var där hela familjen och åt middag. Syrran med familj var också där.
I början var Manfred väldigt nöjd med att sitta i knä på mig under middagen (man har ju vant sig vid att äta med en hand...) men sedan blev han mindre och mindre nöjd. Jag provade att amma, att gå ut med honom i köket, ta av kläderna eftersom han var varm osv men INGET funkade. Jag såg att han var ganska trött och att stå och gunga honom i bilstolen gjorde honom lite lugnare. Mamma tog över en sväng, sedan syrran. Jag fick slänga i mig sista maten medan Manfred illvrålade på övervåningen och min syster försökte lugna honom.

Jag la mig på en säng och la honom till bröstet, då sög han två tag, sedan sov han som medvetslös i flera timmar... Han brukar vara bökig på kvällarna, men har aldrig varit i närheten av detta! Kan han blivit överstimulerad av alla människor och den nya platsen? Min mamma brukar ju vara barnvakt allt emellanåt hemma hos sig, så både huset och människorna har han träffat förut. Någon med liknande erfarenheter eller teorier?
Svar på tråden: Skrik och panik!

Sådär gör Vendela

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
när det blir för mycket runt henne - hon blir liksom lite överstimulerad av allt folk och allt liv omkring henne och brukar behöva ha det lugnt och stillsamt omkring sig en stund för att kunna komma till ro,
 

japp

Skrivet av  Jessica* med Dante
Dante i ett nötskal. Han bir lite tossig av att träffa folk!
 

Jodå!

Skrivet av  Tiz med Ville
Ville också. Jätteorolig av att träffa för mycket folk.
 

Precis sån är ludde!

Skrivet av  jessica m kalle & Ludde
Mer eller mindre varje eftermiddag/kväll nu för tiden.
Jag tro att det hänger ihop med att han håller på att "korrigera" sina sovvanor.
Han sover mycket mindre dagtid, och mycket kortare pass, ungefär tre ¨gånger på ca 1-1,5 timme.
MEN han är jätte missnöjd och skrikig på kvällen.De senaste två kvällarna har han somnat för natten klockan 20..00! OCh jag har kunnat lägga honom i sin spjällis, han vaknar till för att äta runt tolv och seda runt fyra för övrigt sover han fram till 07.30!
 

Artiklar från Familjeliv