Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dopförberedelserna klara

Skrivet av Cami med min Alicia och the bonusladies
Vita dukar på borden, syrenlila servetter (samma färger som dopinbjudningarna hade), en liten silverpåse med 2 wienernougatbitar per plats. Varje påse har en miniskylt som säger Alicia dop 050108. Lila paljetter utströdda på borden, ljus uppställda, mrshallerna förberedda och allting är bara sååå klart! :) Känns toppen och är så förväntansfull inför morgondagen. dessutom är jag så elakt glad över att en kompis till Tomas som jag avskyr som pesten och han mig... ringde igår och meddelade att han inte kommer!! I vanliga fall hade jag blivit irriterad över att någon meddelar så sent, men nu blev jag bara såååå GLAAADDDD!!!!!!!
Svar på tråden: Dopförberedelserna klara

ÅÅhhh vad fint det låter.

Skrivet av  Sussie m.Dennis-02 och Ida 22/9-04
Hoppas att ni kommer att få en jättefin dag.
Skönt när folk man inte tycker om tackar nej. Det är ju synd att behöva reta sig på någon en dag som denna.
Lycka till och meddela gärna i morgon hur det gick. (om du hinner;))

Vi ska döpa Ida den 23/1.
 

Så klart jag

Skrivet av  Cami med min goa Alicia som döps i morgon
rapporterar!! Håll tummarna nu att allt flyter på som jag tänkt mig.
 

låter såå fint..

Skrivet av  Hanna m. Mira & William
..hoppas ni får en jättefin och mysig dag och massa fina minnen! Skönt för dej att du slipper "kompisen". Lätt hänt att en sån förstör stämningen..;
 

Glömde ju berätta om

Skrivet av  Cami med min goa Alicia som döps i morgon
att vi har lagt ett vitt kort vid varje kopp med en liten stork på (samma stork som fanns på inbjudningarna) där alla som vill kan skriva en dophälsning till Alicia som hon kommer få på sin 18-årsdag. Läste tidigare att ni ska vänta med att döpa William. Varför kan ni inte göra det nu?
 

jättebra ide.

Skrivet av  Hanna m. Mira & William
...att dom ska få skriva en hälsning till alicia som hon kommer ha kvar hela livet.

Williams dop ska vi som sagt ha uppe i kramfors. johan kan inte ha långledigt förrän runt påsk. För min del skulle vi kunna ta en snabbtrip över helgen men han vill gärna stanna en vecka när han väl åker upp. det är ju en bit. Vi håller på och planerar lite nu. vi får se sen när exakt det blir.. William kommer väl vara en fet ettåring som kommer se rolig ut i dopklänning!=)
 

Vi hade

Skrivet av  Stina m Nathalie 6/5-01 & Robin 3/9-04
en gästbok till Robin som alla som ville fick skriva i. Vi hade en även på Nathalies dop, den kan man sedan ta fram vid en del födelsedagar, konfirmationen, studenten mm.
 

Det är ju toppen!

Skrivet av  Cami med min goa Alicia som döps i morgon
Funderade på det först, men tänkte sedan att det kanske skulle se konstigt ut om det bara var typ 5 sidor skrivna av t.ex 50. Men det är klart, får folk fortsätta skriva vid fler tillfällen som student, konf osv så är dte ju verkligen en Livets Bok hon får när hon blir stor
 

Apropå "sent" dop

Skrivet av  Kat m Viggo
Läste att ni väntar litet med dop för William. Det gjorde vi med Wilma också, vi döpte henne när hon var knappt tio månader. Och det fungerade jättebra, jag tyckte att det var en perfekt ålder. Hon var så mycket med i vad som hände och "deltog" på ett annat sätt.

Det fungerade så bra, så vi kommer att göra samma sak med Viggo. Troligen blir det dop för honom någon gång i maj.
 

Jag är Nästan klar.. =)

Skrivet av  Marre med Christian...
Ska bara baka två stycken chokladkakor till sen så.. =)

Vi var nere och dukade i församlingshemmet.. Vita dukar,ljusblå servetter och ljusblå ljus.. Små snapsglast invirade i blått och silverfärgat trassel och en mörkröd ros i varje (bara blomman) Lite trassel även runt ljusstakarna..

Nu ska jag bara bädda min sängså får vi se om jag kan somna idag!!!
 

Åh så vackert!

Skrivet av  Cami med min goa Alicia som döps i morgon
Vad fint det låter! Jag ska ner och fota lite i morgon bitti så man har någon före bild och inte kommer på senare att det vore kul att ha haft...
 

Det har jag åxå tänkt..

Skrivet av  Marre med Christian...
Jag ska ju ändå neroch placera ut blommorna..

Vad ska ni bjuda på? Vi ska ha smörgåstårta som sambons mor och moster gjort. Kanongod är den...
Till kaffet har sambons mamma bakat lite kakor (har ingen aning om vad eller hur mkt!) och jag har gjort chokladkakor i massor! (8 st 10-12 bitars) Vi ska även bjuda de som vill på en liten Whiskey eller Baileys till kaffet..

 

Här är det 0 sprit

Skrivet av  Cami med min goa Alicia som döps i morgon
går inte med gubbens sida av familjen, då blir det fylla! Vill inte ha det på dopet. Vi valde att ha dopet 13.00 för då har de flesta ätit lunch innan och vi kan bjuda på kaffe, 7 sorters kakor, 3 slags tårtor och kärleksmums. Hade inte råd att bjuda på mat tyvärr.
 

Det låter verkligen jättefint!

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Vad roligt att komma till ett dukat bord där någon verkligen ansträngt sig för att göra så fint:-) Jag skulle bli jätteglad av blotta åsynen.

Hoppas nu att allt går bra:-)
 

Låter superfint!

Skrivet av  Kat m Viggo
Lycka till i morgon!

kram
/Kat
 

Artiklar från Familjeliv