Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni läst förlossningsberättelsen på startsidan?

Skrivet av Mascot m. Kevin
Varför behövde hon tvätta sig med Descutan undrar jag??? Det brukar man göra inför en op eller snitt. Inget står om att det var planerat för snitt eller risk för det.
Frågan är nu: har ni också varit med om det???

*kliar mitt huvud och undrar vidare*

;)
Svar på tråden: Har ni läst förlossningsberättelsen på startsidan?

nope

Skrivet av  Jessica* med Dante
aldrig hört. Kanske GBS??? Nää jag har ingen aning:)
 

vid bägge mina fölossningar har..

Skrivet av  Ally m Vilma 98 & Ellen 04
...bm tvättat med descutan innan hon undersökt hur öppen jag varit. Detta i vart fall efter att vattnet gått. Däremot har jag aldrig tidigare hört att man själv fått utföra tvätten. Det är väl för att minimera infektionsrisken som finns t ex vid långvarig vattenavgång.
 

Denna gången men inte med första..

Skrivet av  Nettis m. Evelina -00 & Kajsa -04
Med första barnet så fick jag knappt tvätta mig i underlivet för att vattnet hade gått på natten, blev inte ens undersökt under förlossningen hur jag öppnade mig pga infektionsrisken sas det.

Denna gången blev jag ombedd att tvätta mig med Descutan (bara underlivet) för att minska infektionsrisken för både mig och barnet vid undersökning om förlossningens förlopp, vattnet gick inte utan jag tvingade BM att ta hål på hinnorna mot slutet istället.

/Nettis
 

Märkligt.

Skrivet av  Susanna med Albert 31/8
Jag behövde inte göra något sådant, och ändå födde vi ju på samma ställe. Så konstigt det kan vara. Det är säkert isf så att det är upp till varje enskild barnmorska, men det verkar ju också knäppt.
 

ja

Skrivet av  Jessica* med Dante
det var konstigt. Jag undrar lite för det pratas ju så mycket om att barn får för lite bakterier vid födseln... att de helst ska komma i kontakt med mammans avföring och så. Ja, jag vet inte alls... men konstigt att inte ha fasta rutiner
 

Näää,

Skrivet av  Nettis m. Evelina -00 & Kajsa -04
Jag födde på Östra båda gångerna.
Du födde väl p Mölndal?

/Nettis
 

Artiklar från Familjeliv