Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Varför sprider du spydiga kommentarer

Skrivet av Mamma till Isaac är inte välkommen här
tror du jag känner mig välkommen att skriva här när du bemöter mig på ett så otroligt omoget sätt, va?
Om du inte har nåt bättre att säga så tycker jag att du kan hålla käft. Du vågar ju inte ens använda ditt riktga nick.

Mitt inlägg var förresten inget gnäll inlägg!!!

Fy vad ledsen och besvikem man blir....har inte skrivit här på flera dagar och så fort man gör det så blir man mött av en spydig kommentar....AFF skiljer sig verkligen från andra foum jag varit på. .....Herregud, trodde väl att vuxna inte mobbar andra.

RÄKNAR STARKT MED ATT FLERA KOMMER GE SIN SYN PÅ DETTA,brukar nämligen vara så att så fort jag skriver nåt så brukar jag OFTAST få negativa svar, därav min grånvaro på detta snack.
Svar på tråden: Varför sprider du spydiga kommentarer

Dessutom Anna

Skrivet av  Mamma till Isaac är inte välkommen här
du har ju inte varit här tidigare, så varför gå in här och kommentera mitt inlägg på detts spydiga sätt?

Näää, håler mig nog härifrån, det finns ju betydligt fler snackforum där man blir trevligare bemött än här. Vissa här befinner sig fortfarande i sandlådeåldern. Spelar väl mindre roll vad jag skriver eftersom jag ändå bemöts av spydiga kommentarer och en massa skit jämt....ogtast i alla fall, tillbaka till de andra forumen jag håller till på (avslöjar definitivt inte vilka för er, så dum är jag inte).
 

Näe det finns ju sååå många att välja på då.

Skrivet av  Annan Anna
Varje gång du skriver här så skriver du att du aldrig mer ska hålla till på denna sida, men ändå kommer du tillbaka, så så illa kan det ju inte vara.

Visst jag håller med om att Anna kanske var lite spydig mot dig, men jag tror att det är många som tänker som hon eftersom det varit en del tjafs här inne när du varit här och skrivit.
Men om det finns andra forum som är bättre så tycker jag att du ska hålla till där. Inte att det gör mig något att du är här, men du verkar ju inte trivas.
 

Annan Anna

Skrivet av  Mamma till Isaac som är ledsen
Verkar det konstigt att jag inte trivs här?
Jag var här varje dag innan jag fick barn, nu bara ibland och varje gång jag skriver så är ni så jädra taskiga och spydiga mot mig. Behandlar ni andra här på sidan likadant?
 

Men snälla nån?!

Skrivet av  Tiz med Ville
Annan Anna var väl inte spydig alls. Inte ens Anna var spydig egentligen. Det är väl hur man tolkar inlägget själv? Vilka är taskiga och spydiga? Som sagt vi är många härinne och ALLA är inte spydiga mot dig. Anna säger tom att hon vill vara din vän men du drar med henne också över kammen...
 

Men, vad gjorde jag för fel?

Skrivet av  Anna
Jag höll ju bara med. Jag borde väl ha gjort en glad gubbe också, men jag förstod inte att mitt svar skulle missförstås så. Jag ville bara skriva ett svar. Tänkte inte så noga på hur jag formulerade mig. Visste inte att det var en så stor sak hur jag svarade. Förresten har jag visst varit här emellanåt, men inte skrivit så mycket.
 

Hej Isaacs mamma och alla andra

Skrivet av  Anna nr 3 (Anna m Tim 12/9-05)
Jag har hållit mig utanför diskussionen tills nu men va fan...

Jag kan hålla med dig, Mamma till Issac, om att en del personer ibland är lite väl snabba att hoppa på dig och dina inlägg. Men ibland tycker jag också att du är väl snabb att läsa in negativa saker i det som skrivs. Kanske för att du redan innan du skickar ditt inlägg ställer in dig på att bli påhoppad.(?)

Kanske kan du tänka extra noga på vad du skriver eftersom du redan har hamnat lite snett hos vissa av dem som håller till mycket här? Visst, du kanske inte tycker att du ska behöva anpassa dig men det är ju så lätt hänt att inlägg på sådana här forum misstolkas. (Inte så konstigt med tanke på att typ 250 pers med helt olika referensramar och bakgrund "snackar" här). Jag har till exempel filat på det här inlägget i en kvart redan, för att försöka få dig och alla andra att förstå vad jag menar och för att ingen ska bli arg, upprörd eller ledsen. (Och ändå blir det mest svammel. *s*)

Sedan tycker jag att det är tråkigt att du drar alla över en kam. Nu var det ju en person som kom med en kommentar som du reagerade på, men genom ditt inlägg under rubriken "Varför sprider du spydiga kommentarer" sågar du oss alla.

Visst finns det några som uppenbarligen inte funkar ihop med dig, men vi är ju fler härinne. Och jag är lika intresserad av dina åsikter som av någon annans, och jag svarar lika ofta på dina inlägg som på andras. Jag vill gärna vara din kompis, om du bara låter mig vara det.
 

Anna med Tim

Skrivet av  Mamma till Isaac som är ledsen
Ingen på andra forum behandlar varandra så här illa inte ens om man är medvetet taskig, så jag reagerar lite på det du skriver om att jag borde tänka på vad jag skriver.
Det verkar inte spela någon roll vad jag än skriver, vissa har liksom bestämt sig för att vara spydiga mot mig och det tycker jag är så förbannat omoget och taskigt).Sedan finsn ju dem som gör allt för att dra igång ett bråk eftersom dem finner ett nöje i det för att sedan skylla allt på mig. Men numer så är jag inte här så ofta, jag håller till på andra snack men när jag var gravid så var jag här inne varje dag.

Anledningen till att jag enligt dig drar alla över en kam är inte för att vara taskig utan det är faktiskt så att de flesta här har på nåt sätt inte gillat mig.

Ingen idé att jag svammlar vidare, många sitter nog nu och skrattar åt mina inlägg och tycker jag är patetisk.
 

Hej igen, Mamma till Isaac

Skrivet av  Anna m Tim 12/9-04
Jag skriver igen för att förtydliga mig.

Du skriver att du reagerar på att jag säger att du borde tänka på vad du skriver. Men jag menade inte så. När jag skrev att du kanske kan (inte borde, utan kanske kan) tänka extra noga på vad du skriver så menade jag det inte som något påhopp utan som ett välmenat tips.

Du skriver själv: "Det verkar inte spela någon roll vad jag än skriver, vissa har liksom bestämt sig för att vara spydiga mot mig" och det är just därför jag menar att du kanske måste vara extra försiktig med vad du skriver om du inte vill ha de tråkiga svaren. Jag säger inte att det är rätt, bara att det kanske är nödvändigt när läget nu är som det är. Även om det förstås kan kännas orättvist att du ska behöva anpassa dig.

Det är trist att du känner dig ledsen inne på det här forumet som jag tycker är ett sådant bra stöd för en förstagångsmamma. Jag var också här varje dag under graviditeten, från v 14 ungefär, och är fortfarande ofta här. Jag har inte varit så aktiv med att skriva men jag har lärt mig massor med saker.

Ps. Ledsen att jag döpte om din son till Issac i mitt förra inlägg men med tanke på att jag gav min egen son ett nytt födelseår så kanske du kan ha överseende..? *s*

 

Anna med Tim

Skrivet av  Mamma till Isaac som är mycket ledsen
Jag tycker jag tänker på vad jag skriver varenda gång, men ändå så ska det alltid missförstås av någon härinne på snack. Jag har varit inne en del på andra snack här på aff och det verkar ju inte alls vara så där att andra hackar på varandras inlägg där inte.
Varför ska jag behöva tänka extra mycket på vad jag formulerar när ingen annan behöver göra det utan bara kan skriva rakt av? Förstår du hur jag menar?

När jag skriver på andra forum blir jag aldrig spydigt kommentaerad elelr nåt sånt alls och jag skriver på samma sätt där som här, så jag tror inte det är där skon klämmer om jag vara ärlig. Det är nog enkelt så att vissa inte gillar mig och har bestämt sig för att vara taskiga mot vad jag är skriver.
 

Hoppsan -04 är han visst född, min son *imt*

Skrivet av  Anna m Tim 12/9-04
..
 

Artiklar från Familjeliv