Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur gör jag?

Skrivet av PluppPlupp
Vart vänder jag mig och vad är det som gäller för att duga som äggdonator? Jag skulle vilja donera ägg, har tre friska barn som jag nöjer mig med. Önskar nu hjälpa andra som inte är lika lyckosamma som jag.

tack
Svar på tråden: Hur gör jag?

Kontaktinfo till sjukhusen + vad som gäller

Skrivet av  CH
Hej PluppPlupp!

Jag blir lika glad och varm varje gång jag läser inlägg som ditt! Vilken medkänsla du har!

Om du vill donera ägg ska du vända dig till något av Sveriges universitetssjukhus. Kontaktinfo (taget från www.villhabarn.com):

Huddinge sjukhus i Stockholm
08-585 81432 Telefonsvarare, lämna namn och telefonnummer och lämplig tid som ni vill bli uppringd på. Du kan även maila till [email protected]

Karolinska Sjukhuset i Stockholm
08-517 725 38 (måndag - fredag 10:00-12:00)
Du kan även maila till [email protected] eller
[email protected]

Sahlgrenska Universitetssjukhuset i Göteborg
031-342 37 89 (tisdag och torsdag 13:30-15:00) eller 08-517 710 11

Akademiska Sjukhuset i Uppsala
018-611 57 07 Du kan även maila till [email protected]

IVF-kliniken Umeå i samarbete med Norrlands Universitetssjukhus, Umeå
090-785 26 00

Universitetssjukhuset i Linköping
013-22 31 70 (måndag - fredag 10:30-11:30)


Vad gäller det som krävs för att bli äggdonator finns all info här:
http://www.villhabarn.com/agg_bli.html

Litet urklipp:
“Kvinnor som donerar ägg ska vara friska, inte ha några ärftliga sjukdomar, vara mellan 25 och 36 år, helst ha fött egna barn och drivas av en önskan att hjälpa kvinnor som inte själva kan få barn. Äggdonatorer testas också för en rad smittsamma sjukdomar, men får inte till skillnad från kvinnan som ska ta emot ägget, bära på exempelvis hepatit B. Minst sex månader före äggdonationen måste blodproverna tas och därefter strax före.”

Lycka till!!!
Mvh, CH
 

Hmm så de gör det i Umeå

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
Dit är det ju bara 30 mil. Skall nog tala med min sambo om det här igen. Jag vill men han tycker att det verkar lite underligt att jag längre fram skall kunna bli uppsökt av en främmande person som är mitt biologiska barn.
 

Tack!

Skrivet av  PluppPlupp
Kontakten är tagen, ska nu intervjuas =). Håll tummarna för att jag duger!

kram//
 

Artiklar från Familjeliv