Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

har "äggdonerade"tvillingar

Skrivet av lol
Jag har fått tvillingar genom äggdonation.Min man och jag hade försökt få barn i 5 års tid,gjort 2 IVF försök.Till slut kontaktade vi The Hallam Clinic i London.Vi fick efter ett års väntan besked om att dom hittat en lämplig donator, en som till utseendet liknar mig, dvs hår&ögon färg, längd mm. Vi/jag hade gått igenom flera undersökningar och utredningar först.I England är donatorn "anonym",men om man av någon speciell anledning BEHÖVER veta vem donatorn är finns det möjlighet att ta reda på det(myndigheterna har total koll!)Det var helt fantastiskt när jag fick beskedet att jag var gravid och dessutom tvillingar! Nu är barnen snart 7år,och jag skänker ofta en tanke till min "hjältinna",denna okända kvinna som gett mig MINA barn.Det är fantastiskt att få en sån gåva!Är glad att se här i "snack" att det finns blivande donatorer.
En sak jag tänkt på ,det här med biologiska barn/mammor.Jag tycker nog att donatorn i stället kan kallas genetisk mamma och jag biologisk mamma, jag har ju burit barnen,fött dom,matat dom,tröstat och uppmuntrat, och är där för dom och ÄLSKAR dom.
Vad tycker ni?
Svar på tråden: har "äggdonerade"tvillingar

Hej lol!

Skrivet av  Barnlös - med hopp!
Kul att höra om din upplevelse och dina två underbara barn! Får jag fråga om de satte in två embryon åt dig? Lyckades ni på första försöket?
Jag längtar tills i augusti, då vi ska träffa de på kliniken för första gången.

 

hej barnlös med hopp

Skrivet av  lol
Dom satte in tre embryon och det lyckades faktiskt på första försöket! (Det tog dock flera månader innan jag vågade tro att allt skulle gå vägen,var rädd för att få missfall igen.)
Lycka till på denna spännande resan!
 

Artiklar från Familjeliv