Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dop med orolig bebis???????

Skrivet av Lotta 18/5
Hej! Skall snart ha dop och gruvar mig för hur det skall gå. Var på förmöte i kyrkan igår med 6 andra bebisar med föräldrar och så gott som alla var lugna och bara satt och tittade trots att det tog 2 timmar med tre förflyttningar visserligen. Det har aldrig vår lille kille kunnat. Han vill ha håll i gång hela tiden och helst av mamma. Hemma kan han vara själv en stund men att gå bort är jättejobbigt för honom, speciellt på kvällarna när han är trött är det menigslöst att ens försöka. Han vill bara vara hemma med allt han känner igen. När han var mindre kunde man gå runt med honom men nu hjälper inte ens det. Han vill bara ligga på en filt på rygg och vill att mamma och pappa leker och skojar med honom. Men det är ju lite svårt i kyrkan.Hur skall jag göra?Det är ju fler som döps samtidigt och man vill ju att övriga gäster skall höra vad som sägs.

Svar på tråden: Dop med orolig bebis???????

Senast vi döpte

Skrivet av  makeba
så hade vi fri tillgång till sakristian...Så vi vankade omkring där inne och lekte och ammade och bytte blöja och allt vi behövde..tills det var dags. Ingen hade blivit störd av vårt "liv".

Fråga prästen så ska ni se att ni säkert får samma förmånliga erbjudande :-) Det var kanon att ha rummet längst fram i kyrkan :-)
 

Vi har en liten krävande tös

Skrivet av  linda
Vi hade lite tur för vi fick fixat så att vår dotter var det ända barnet som döptes så hela cermonin tog inte mer än 20 min.
Däremot så höllt vi inte henne själva vilket kanske hade varit bäst i o med att hon är otroligt mammig. Utan hennes gudfar höllt henne. Vi resonera att det var hennes stund och då får gästerna stå ut med hennes röst, otroligt nog så var hon faktiskt tyst tills prästen tog vatten över huvudet på henne.
Så se om ni inte kan få ett ensamt dop, fungerar det inte i er församling vänd er till en annan, för sedan i okt förra året så ska det inte kosta ngt att göra det i en annan kyrka om reglerna är de samma i hela sverige, vi bor i halland och döpte i skåne.
 

Artiklar från Familjeliv