Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Börja ångra mig om val av fadder *långt*

Skrivet av Anonym
Hmmm vet inte hur jag ska förklara. Har en kompis sen 20 år tillbaka, har alltid sett henne som min bästa vän men för 2 år sen kändes det som hon började glida ifrån mig lite, kunde inte riktugt ta på vad det var. Frågade om hon var sur på mig för något vilket hon nekade till. Jag är fadder till hennes 6-åriga dotter. Nu fick jag själv en son för 3 månader sen och det kändes som vi fick bra kontakt igen. Ville därför ha henne som fadder till min son, hon sa ja.
Sen dess har hon inte träffat sonen mer än en gång. Ringde henne idag för att förbereda inför dopet på lördag men hon lät helt ointresserad. Sa bla att hon inte tänkt vad hon ska ha på sig, det är inte så noga. När jag ville berätta vad vi valt för psalmer mm så avbröt hon mig och sa bara att det märks väl då osv. Hon verkar helt ointresserad av det hela. Blir så ledsen.
Kan ju inte ångra faddervalet nu knappt 2 dygn innan dopet?!
Svar på tråden: Börja ångra mig om val av fadder *långt*

Klart att man kan.....

Skrivet av  makeba
men frågan är ju om du gör det på riktiga grunder....
Hon kankse inte alls är så ointresserad som du tror, hon kanske bara har en annan bild än du av vad fadderskapet innebär?
Jag tycker du ska prata med henne.........
 

Att vara ärlig är bra

Skrivet av  maria
så gör som du fick tips av makeba tala med henne.
Men en tanke kommer för mig , kanske är jag fel ute men kompisar som faddrar eller gudmor ja,,kompisar som du skriver kommer ifrån varandra och att vara fadder är lite mer ,,än stå en ggr dodfunten o hålla en baby vem har du som gudmor? om du ingen har utan bara faddrar så ändra ditt beslut Varför inte ta någon av era föräldrar ,,
 

Hej

Skrivet av  Anonym
Själv har jag inga faddrar alls - tyvärr. Min kompis och jag har ju varit kompisar i 20 år (och aldrig varit osams ens) så man tycker ju det är ganska stabilt men visst kan man komma ifrån varandra ändå.
Mina föräldrar vill inte vara faddrar, de tycker vi ska ha någon yngre.
Vill ju gärna vara ärlig mot min kompis men det är svårt hur man ska säga. Kräver inte att hon ska ta fadderskapet på väldigt stort allvar men att hon iallafall skulle intressera sig för själva dopet LIIITE. Ska ringa henne senare idag och prata med henne.
 

Artiklar från Familjeliv