Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En fråga till er dagmammor!

Skrivet av ME med R 0309 & J 0105
Vi ska börja skola in Johannes hos kommunal dagmamma nästa vecka. Detta är en dam med rejält skinn på näsan och jag är skräckblandat förtjust i henne... ;-) Hon får mig att tänka innan jag talar, kan vi säga, och det är det banne mig inte många som lyckas med. *fniss* Nåja, nu vill jag ju göra ett gott intryck på henne, inte för att jag på nåt sätt tror att hon skulle ta ut det på J, men för MIN skull, för att vi ska få en bra kontakt. Fast jag vill inte fjäska...

Hur vill ni dagmammor bli bemötta av föräldrarna? Naturligtvis att vi tänker på att ungarna har rätt kläder för rätt väderlek med sig + ombyten och att allt är märkt, och så är vi noga med att inte komma försent, men kan jag tänka på nåt mer?

Herregud, JAG är mer nervis än sonen, han avgudar henne redan. (Vi har träffats på ÖF.)
Svar på tråden: En fråga till er dagmammor!

Var öppen

Skrivet av  Dagmamma som trivs
För att alla parter ska trivas behövs en öppenhet från alla sidor.
Jag vill förmedla till mina dagbarnsföräldrar hur dagen varit för just deras barn,ev.konflikter m.m.
Jag uppmanar föräldrarna att prata om allt både det som är negativt och det som är positivt.
Jag försöker vara lyhörd och tar gärna emot både ris och rosor.
Mitt råd är att tala om för din dagmamma vad du känner.Jobbar man med människor så är det just känslor man utvecklar och förmedlar.
Lycka till och berätta gärna hur det går.Du ska inte behöva känna dig nervis.
 

Artiklar från Familjeliv