Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Många svar önskas...

Skrivet av J m L00&L02
Jag har mina grabbar hos dagmamma, och nu fyller lillkillen år. Eftersom jag tycker att han är för liten för barnkalas.

Men jag hade tänkt att jag skulle fixa lite extra till dagen då kalaset äger rum.

Jag vill ju inte att dagmamman ska få en massa extra jobb så vad tar jag då med??

Hade tänkt att ge alla barnen en mindre godispåse...

Tips mottages tacksamt på tips vad jag ska bjuda på!!!

Kram
Svar på tråden: Många svar önskas...

Glass

Skrivet av  Lajla med Tilde juli-02 och bf 9/8
med olika sorters strössel är enkelt och går alltid hem! Min mamma är dagmamma och jag har sett åtskilliga gånger att det är uppskattat av barnen. Det behöver inte vara så avancerat.
 

Glass

Skrivet av  Selma
tycker jag oxå. Det ger vi hos oss när barnen fyller år (och samma i skolan där jag jobbar). Fast bara om man vill, är inte nåt krav.
 

ej godis glass blir bra

Skrivet av  lena
godis uppskattas ej av alla föräldrar,köp glass i skål eller glass strutar.
kak fika är ochså uppskattat enkla kakor,socker kaka m,m.
 

Fråga dagmamman.

Skrivet av  Anna-Maria
Hon kan tipsa dig om vad du kan bjuda på och om någon är allergisk mot något.

Hos oss bjuder vi oftast på glass, för det gillar barnen mest.
 

Det är inte fel med godis

Skrivet av  Jessica v 19 & Sebastian f 010625
När vår dagmamma har kalas för något av barnen så bjuder ofta barnen på både glass och godis. Jag tycker det är en fin gest och det bekommer mig inte att de får godis. När en flicka fyllde år i höstas hade hennes mamma fixat små söta godispåsar och fyllt med LITE godis. Även nu till jul, när hennes flicka blev sjuk hade hon varit hos dagmamman och lämnat jättefina inplastade presenter till alla barnen som innehöll små burkar med godis.
 

Så här gör vi

Skrivet av  Jane
Min son har haft 2 kalas hos sin dagmamma. Jag har då tagit med mej glass, nån kaka och en påse med lite godis. Sen får alla barn en varsin uppblåst ballong oxå.
 

Artiklar från Familjeliv