Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dagmammor var finns ni.......

Skrivet av Dagmamma i Skåne
det är mycket föräldrar som skriver här och det är bra. Men dagmammorna får väl också fråga här, eller? Jag undrar om det finns någon grupp dagmammor som jobbar med tre i varje grupp och har 41 timmar i veckan och är i lokal en dag i veckan, som skulle vilja berätta hur ni jobbar och får ihop det så bra som möjligt? Det ska ju stämma med både barn-föräldrar och arbetskamrater. Föräldrarna vill ju inte lämna på för många olika ställen. Skriv gärna också och berätta vad ni gör när ni är i lokal. Har varit dagmamma i snart 20 år men vill ändå lära mig mer.Tacksam för många svar.
Svar på tråden: Dagmammor var finns ni.......

Snälla dagmamma i Skåne!

Skrivet av  Charlotte
Har du några tips om vad man gör som nyinflyttad Malmöbo (jobbar i Helsingborg) om man har ett barn på nästan 17 månader, inga mammadagar kvar och inte kan få plats förrän till hösten? Jag börjar bli desperat!!!
 

Dagmamma utanför HBG

Skrivet av  LiseHBG
Jag är en privatiserad dagmamma utanför Helsingborg. Som det ser ut nu så har jag också fullt. Jag har plats ledig fr o m maj om det är till någon större hjälp. Hoppas att det ordnar sig för er.
 

Vår dagmamma kör så

Skrivet av  ME med R 0309 & J 0105
fast jag har inte järnkoll på hur det funkar, vi har skolat in i en vecka.

Vår dm jobbar må-to och på torsdagar slutar hon vid ett. En dm jobbar 75% och hon är ledig 2 dagar i veckan. Den tredje är nog också ledig en dag. Torsdagar samlas de i en lokal och då börjar vår dm, men hon rymmer som sagt vid ettiden och de andra kommer vid nio och så är de där alla tre del av dagen. Sista ungen går halv sex tror jag.

Att min dm är ledig fredagar beror på att hon börjar så päckeltidigt som 5.40 tre dagar i veckan. Stackarn...*huah*
 

Artiklar från Familjeliv