Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur är intresset?

Skrivet av Kompisen
Av att placera sitt barn hos en tjej (22½år) som har en egen son på 4½år.
Hon har läst barn och fritid på gymnasiet, men har inte barnskötarutbildningen pga missade praktiker på dagis då sonen var riktigt sjuk.
Hon har godkända kurser i barns utveckling och vill inget hellre än att bli dagmamma.
Hon har själv gått hos dagmamma och har haft sin son hos dagmamma i två år, tills nyligen då han började på dagis pga att han hade/har behov av att vänja sig vid större barngrupper.

Tror ni hon har någon chans att förverkliga sin dröm?
Hon är en väldigt barnkär person som har barnasinnet kvar, men är tydlig och sätter gränser.

Vet ni vart hon kan vända sig?
Eller är det helt kört?
Hon bor i ett lugnt område utanför Eskilstuna
Svar på tråden: Hur är intresset?

Det tror jag säkert

Skrivet av  Sara
Jag har inte ens gått barn och fitid men började endå arbeta som dbv när jag var 22 år.
Här i min kommun ser dom till hur personen dom anställer är till sättet, att man har erfarenhet av barn, har egna barn, plats för barnen i hemmet och sånna saker, jag tycker absolut din väninna ska höra av sig till kommunen och höra om dom har behova av fler dbv och att dom får komma på hembesök till henne
 

ett problem jag kan se

Skrivet av  Nane
är att hon har barn själv. Det är alltid lite komplicerat. Jag talar av egen erfarenhet som tyvärr inte är någon bra erfarenhet. Jag skulle i nuläget aldrig sätta min dotter hos en dagmamma som har egna barn hemma.
 

Artiklar från Familjeliv