Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Julklapp till dagmamman...

Skrivet av Emma
Jag fick just en idè gällande en julklapp till vår dagmamma. Jag tänkte ta en t-shirt och sedan får alla barnen (5 stycken) göra handavtryck på tröjan och så skriver vi "världens bästa dagmamma" i mitten och alla barns namn under respektive hand. Vad tror ni om den idèn och framför allt, hur får jag tag på alla föräldrar utan att dagmamman märker något? Några bra tips?? Jag har inte telefonnummer till någon av dom och jag kan inte barnens efternamn....
Svar på tråden: Julklapp till dagmamman...

Jättekul

Skrivet av  Selma m 2 barn
idé tycker jag, men jag har ingen idé om hur du får tag i de andra föräldrarna...kanske kan du ringa områdeschefen eller kommunen eller nåt om det är en kommunal dagmamma...
 

HAr ni vikariedagmamma?

Skrivet av  Maria med 3 och en på väg
I såna fall har säkert den dagmamman telefonnummer til de andra föräldrarna och kan hjälpa dig få kontakt med dem. Annars så kanske en lapp i slutet kuvert som du ber dagmamman dela ut till de andra föräldrarna. Du kan ju låtsas att det är nån inbjudan till adventsfiak eller nåt, men i första hand skulle jag gå via en vikariedagmamma.
 

ÅH en sån bra idé!

Skrivet av  ME med J&R
Den knycker jag till sommaren! :)

Vi har fått adresslista från vår dm, det borde ni kunna få. Fast det är nog lite uppenbart att fråga om den just NU. Hoppas du får hjälp av områdeschefen (inte säker på hur det funkar med sekretessen egentligen) eller av extradm. :)
 

Vaddå?

Skrivet av  Lisa
Har ni ingen adress eller telefonlista till övriga barn? Låter ju inte klokt i mina öron.
 

Nu har jag det.....

Skrivet av  Ann med Nathalie
jag pratade helt enkelt med vår dagmamma och sa att det kan vara bra att ha en telefonlista... så enkelt var det. Jag tror inte att hon misstänkte att det hade något med julklappen att göra..
 

Artiklar från Familjeliv