Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nappade på en annons i går ( även på tvillingar)

Skrivet av Moni m Sebastian & Felix
om liberomärken, 12 st för 5kr. Nu vill hon att jag sätter in pengarna på hennes konto. Visst en femma är ju inga pengar men om många sätter in pengar å man sen inte får några märken kan hon ju tjäna en del på det. Hur skulle ni gjort?
Svar på tråden: Nappade på en annons i går ( även på tvillingar)

jag skulle satt in pengarna :-)

Skrivet av  Madde B och Alva 031231
Jag handlar mycket på annons och auktiossaiter och den gängse ordningen är att man betalar i förskott och att säljaren skickar varan då betalningen syns på kontot. Visst - risken finns alltid att bli blåst men jag har hittills aldrig råkat ut för något lurt.

Det finns ju lite olika sätt för säker överföring t.ex. postförskott, bussgods och allra säkrast är väl Paysongrantin. Den fungerar så att man som köpare betalar in pengarna till Payson. De meddelar säljaren att pengarna kommit och denne skickar sedan varan. Då du tagit emot den meddelar du Payson att du fått den och är nöjd och de betlar ut pengarna till säljaren.

Nackdelen med alla dessa sätt är att de kostar en hel del och nog därför bara lämpar sig på dyrare objekt. Annars får man helt enkelt ta risken och lita på att de allra flesta i alla fall är ärliga :-)
 

Artiklar från Familjeliv