Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Moni! Sängföljetongen fortsätter...

Skrivet av Sara med Elea
Så fick jag äntligen den finfina Sesam-sängen igår. Men tror du inte att killen dyker upp och vill att jag ska hjälpa honom att bära!!! Man blir ju helt matt... Jag försökte men det var ju såååå tungt! (Jag fick en med lift i alla fall) Om jag kunde bära den skulle jag väl inte behöva den? Frågar de rullstolsbundna också om de kan bära uppför trappor? Vad tänker de med? Men, men. jag är jättejätteglad över förmånen, att leva i ett land där man får låna den här typen av hjälpmedel, helt gratis! Nu ska jag ut och shoppa madrass!
Svar på tråden: Moni! Sängföljetongen fortsätter...

Inte moni, men svara ändå!

Skrivet av  kajsa med Hampus
Vi har en sesamsäng och är jättenöjda med den, förrutom att den när den kom var så skiten att jag fick skura den i två timmar och att de hade satt den bak och fram på stativet (liften) så vi fick ta loss den och vända. Man undrar om de bara skickar vidare en säng de precis fått in från någon annan. Och sedan hade han lovat att ringa när han var på väg med den, men plötsligt bara han stod här (tur att vi var hemma), kanske samma knepiga person som du fick.
Jag hoppas att du blir lika nöjd med din säng som vi är med våran. Min man sitter i rullstol och utan den sängen hade han missat mycket i omhändertagandet av vår son.
Kram kajsa med Hampus
 

Nöjd, men...

Skrivet av  Sara med Elea
den ser jättefin ut, och inte alls skitig. Kommer nog att skura ändå... Men jag ville ha en utan lift eftersom jag mest har problem med händerna och bor i en lägenhet stor som en skokartong. Och så kom den med lift i alla fall och de hade inte möjlighet att ta loss den. Nu har jag tagit loss den, men ingen svarar någonstans och jag hoppas innerligt att få tag på någon som kan komma och hämta den snart för den tar upp hela lägenheten.

Ja, ja. Det är verkligen världsliga problem, nu är i alla fall sängen här och Elea kan få flytta ur vaggan!
 

Hoppas hon sover gott nu!

Skrivet av  kajsa med Hampus
Va skönt för Elea att få lite mer rum när hon sover, Hampus han snurrar som en tok på nätterna så vi fick byta för länge sedan från vagga till sesamsängen.
Behöver du inte liften är det ju bättre om de hämtar den. För med liften blir den ju mer stor och klumpig, nu måste vi ju ha den så, så det får gå ändå.
 

Inte bytt än

Skrivet av  Sara med Elea
hann inte fixa madrass idag, hade tandläkaren och en massa annat. Imorgon ska jag försöka hinna med det så vi kan flytta över Elea. men hon sover i och för sig fortfarande bra i vaggan, den är stor och har höga kanter. Men nu börjar den bli i minsta laget ändå. Fin är den i alla fall, sängen, där den står inklämd mellan bokhyllor och babygym i vardagsrummet... Elea susar sött i vaggan. Nu är det dags för mig också att krypa till kojs. Go\'natt!
 

Inte särslillt förvånad

Skrivet av  Moni m Sebastian & Felix
precis det förutsatte killen som kom med våran första säng också. Min hade ju dessutom lyft vilket gör sängen ännu tyngre. Dom är helt sanslösa. Jag som knappt orkar bära mina barn som väger 9 kg.
 

Det var ju lyft med...

Skrivet av  Sara med Elea
precis som jag INTE ville kom den med lyft. Som de inte kunde ta bort. Så den vägde bly. Ja, ja.
 

Artiklar från Familjeliv