Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad har era barn på sig ute?

Skrivet av Egalia m Gottfrid 26/12
Hur mycket kläder har era barn nu när de åker i vagnen? Har de mössa? Har ni åkpåse? Filt? Isåfall tunn eller tjock?
Vi bor ju i Malmö - och jag tycker inte det har varit särskilt kallt - men jag märker att "alla andra" bebisar verkar ha mycket mera på sig än Gottfrid.
Han har typ långärmad t-shirt och kofta eller annan "vanlig" tröja + tunn filt om benen när vi är ute. Mössa om det blåser mycket började vi me i förra veckan...
Svar på tråden: Vad har era barn på sig ute?

Varma byxor

Skrivet av  Fanny m Jacob 040121
typ jeans, långärmad body + jacka (munkis eller jeansjacka) och strumpor. Mössa hade han idag för det blåste. Men snart behövs en tjockare jacka. Får leta.

Har också sett att andra verkar ha betydligt mer på sina små än vad jag har. Men vi har en finsk vagn (ORA) som blir VÄÄÄLDIGT varm inuti.
 

Som Fanny m Jacob...

Skrivet av  Helena m Sophia 040101
...ungefär. Fast jag har en Brio Nova med vindskydd och Sophia hatar att ha mössa på sig. Den åker av bums hur ordentligt man än knyter fast den.
 

Skulle såklart svara Egalia *imt\'

Skrivet av  Helena m Sophia 040101
-
 

På Zebbe

Skrivet av  Nilla m.Alexandra0105 & Zebastian031205
har jag lånärmad tröja eller body o fleccejacka,mössa o fleccefilt o så har jag numera fotsacken på oxå
 

Lukas har...

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
alltid mössa.
Tunn bomullsmössa för det mesta, men alltid något som skyddar lilla huvudet & öronen.
Sen har han kofta eller fleecetröja vid kallare väder och jeansjacka vid varma dagar som den här!
Han fick ett par fina skor av en kompis till oss, och den skyddar ju de små fötterna...men är det blåsigt eller kyligt så har han en fleecefilt på sig.
Syskonvagnen är ju framåtvänd så han sitter ganska oskyddat i den...
 

Victoria har på sig...

Skrivet av  Liza & Victoria 23/12 2003
Idag satte jag på Victoria (som bor i Sthlm) en långärmad body, ett par tights och en vindtät overall över det plus en liten mössa på huvet för det blåste rejält idag. Jag tycker också att alla andra bebisar ser väldigt påpälsade ut. Jag frågade min bm när Victoria var nyfödd hur mycket man egentligen skall klä på dem och hon svarade att små barn har mycket lättare än vi vuxna att reglera kroppstemperaturen. Oftast sätter vi på dem alldeles för mycket kläder.
 

Albin har

Skrivet av  Tira med Albin 040113
Vi har börjat använda vindoverallen på Albin eftersom det har stormat i flera dagar. På fötterna har han ett par skor och på huvudet en toppluva med knytning (annars tar han raskt av sig den). Vi bor i Gävle och det är rätt så kallt här på förmiddagarna. Är det lite varmare så har han byxor och munkjacka och en tunn bomullsmössa.

När han sover så har han en bomullsfilt på sig och ibland även vindskyddet till vagnen. Ingen åkpåse än så länge.

Mössa/solhatt har Albin haft på huvudet sedan han föddes. Går inte ut utan något på huvudet...

*kram*
 

killarna sitter på

Skrivet av  Moni m Sebastian & Felix
underdelen av åkpåsen, över sig har dom ett täcke som är ganska tjockt. På huvudet har dom en mössa, sen har dom en långärmad boddy mysbyxor och sockar + En jeansjacka. Är det riktigt svalt har dom en stickad tröja på sig.
 

Emil har haft

Skrivet av  Marie med Emil 031217
den här utstyrseln de senaste dagarna:

Byxorna (vanliga mjukisar), strumpor och skor eller tossor med fleecefoder, vindjacka eller fleecejacka utanpå samt bomullsmössa med öronlappar från POP (en favorit, har haft den i alla storlekar sedan han föddes) och ett par tunna vantar.
 

Innekläder plus...

Skrivet av  NenNa m Ella 040110 + -98, -00
...varma strumpor och en tunn mössa - men inte i vagnen utan i bärsjalen. Om det blir kallt knäpper jag min jacka runt Ella också - men problemet är snarast att det blir varmt och svettigt...

I vagnen lägger jag till lite tjockare byxor och en varm kofta plus en fleecefilt. När det blir lite kallare kommer jag att lägga en fårskinnsfäll underst i vagnen också.
 

Artiklar från Familjeliv