Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sova?

Skrivet av Fia med Emma och Linnéa
Hur får ni era småttisar att sova nu? Min Nea är omöjlig för hon måste ha reinkarnerats från en fjäder till en flicka. Så fort hon läggs ner i vagnen, sängen eller vad det nu må vara så säger det fjong så står hon upp. Det spelar liksom ingen roll att hon är hur trött som helst och bara gnäller men så fort man hamnar i horisontalläge så fjongar man upp igen. Börjar bli lite tröttsamt måste jag säga. Idag fick jag tvångshålla henne i famnen och hon gnuggade ansiktet mot mig, gnällde och skrek riktigt ilsket i ung 10 sekunder sen sov hon. Hur gör ni andra?
Svar på tråden: Sova?

Ja du...

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Lukas somnar av ren utmattning.
Att amma honom brukar funka bra också.
 

Våra killar kan få

Skrivet av  Moni m Sebastian & Felix
spelet ibland också, men oftast somnar dom bra. Vi nattar dom i sängen och gosar med dom där, vissa gånger måate vi hålla fast dom för dom är som erreperrar, men efter ett tag inser dom att vi är starkare och dom så trötta att dom somnar. I vagen är det ALDRIG några problem. Båda somnar som små lamm, älskar att ligga där tätt å knö under täcket.
 

*skrattar*

Skrivet av  Fia med Emma och Linnéa
Vad i hela friden är erreperrar?? Vilken del av landet kommer det uttrycket ifrån?:0)
 

Tja hur ska man översätta det

Skrivet av  Moni m Sebastian & Felix
virvelvind, snurregast, ja erreperre. *skrattar* Kommer från Öckerö kommun från början men bor nu i Göteborg. Vet inte vart det kommer ifrån.
 

Johanna somnar själv

Skrivet av  Eva med Amanada 020411 + Johanna 031229
i sin säng i sitt rum. Vi lägger ner henne. Vips så sitter hon upp, men efter ett tag så lägger hon sig ner och somnar, då oftast med huvudet i fotändan. I bland får vi stå bredvid och klappa henne på kinden för att hon ska kunna varva ner och då somnar hon inom kort.
 

Artiklar från Familjeliv