Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måste få fråga er

Skrivet av Moni m Sebastian & Felix
Mina killar använder libero, på dagarna byter vi var 4-5 timma om det inte är bajs såklart. Till natten får dom blöja när dom lägger sig 18.30-19.00. Vid 6-7 när dom vaknar är Sebastian rejält våt genom pyamasen, Men aldrig Felix. Spelar ingen roll om Sebastian får ny blöja vid 22, han är ändå genomvåt. #När får era barn sista blöjan #Vilket märke använder ni?? #Händer det att era barn är våta igenom kläderna?? Kramizzz
Svar på tråden: Måste få fråga er

Simon får ny blöja vid 21....

Skrivet av  Tottis med Maja och Simon
sen går vi upp vid 7. Han har aldrig varit blöt genom kläderna. Vi använder Liberos baby & go. Förut använde vi Liberos vanliga blöja och den var lika bra den.
 

Svarar...

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Lukas får sista blöjan mellan 19-20
Vi använder just nu Blåvitts blöjor, annars brukar det vara Liberos.
Lukas är aldrig blöt igenom.

Blöjor sitter ju iofs olika på olika barn....kanske ska du testa t ex pampers på Sebastian istället?
Rebecka har pampers up & go på dagtid men måste ha liberos på natten, annars går det inte.

Hoppas det löser sig!
Kram
 

svarar

Skrivet av  Lina m David 040103 & Filip 011115
David får sista blöjan kl 19 sen ny när han vaknar.
Vi använder Libero 7-14 kilo.

Kan det vara så att han behöver större blöja?
Finns ju Maxi+ 10-16 kilo den fick vi börja med tidigt på äldsta för annars blev han blöt på morgonen.
 

Dom väger

Skrivet av  Moni m Sebastian & Felix
9 kg så det känns ju inte bra att köpa maxi+ då det är färre blöjor i den förpackningen, 7-14 kg SKA ju räcka. Fattar inte varför det blir så här.
 

svarar

Skrivet av  Lina m David 040103 & Filip 011115
Man tycker ju det att det ska räcka när det står till 14 kilo.
Filip fick börja tidigare med 10-16 kilo blöjorna bara för att 7-14 inte räckte för honom.
Har du provar Pampers i samma strl?
 

Bara fyra färre

Skrivet av  Tira med Albin 040113
Kollade antal blöjor i de olika förpackningarna igår och det är 62 i Libero Maxi-paketen och 58 i Libero Maxi+ så det är bara fyra blöjor färre ;)

*kram*
 

Samma problem här

Skrivet av  kajsa med Hampus
Hampus har också nu flera nätter kissat genom blöja och kläder, så från att ha använt libero 7-14kg, så provar vi nu för första natten baby & go (för att det var rabatt på blöjor, annars dyrare) och hoppas att den skall hålla bättre. Den sitter bra, han har använt de under dagen och det har varit bra.
Det är väl bara att prova sig fram genom blöjjungeln, inte så billigt kanske, men jag hoppas du hittar en blöja som passar.
 

Johanna

Skrivet av  Eva med Amanada 020411 + Johanna 031229
får sista blöjan för natten vid 19. Sedan har hon den tills hon vaknar runt 07.00. Den är då rejält kissig, men inte så att det läcker igenom. Vi använder Pampers Active Fit, nr 4.
 

Vi köpte den igår

Skrivet av  Moni m Sebastian & Felix
och den läkte INTE!! Så skönt, både för mig och inte behöver byta lakan och ta ny pyamas men framförallt för Sebastian som inte behöver ligga med våta kläder. *glad*
 

Va skönt att de funkade !!! *imt*

Skrivet av  Eva med Amanada 020411 + Johanna 031229
.
 

Mmm fast jag såg att

Skrivet av  Moni m Sebastian & Felix
det inte var Pampers Active Fit vi köpt utan Pampers baby dry men DOM funkade! *skönt*
 

Pampers Active Fit

Skrivet av  Kaja med Jakob 12/1-04
Jag tror inte han har blivit blöt någon gång sedan han var 2-3 veckor gammal, vilket då troligen berodde på att modern inte var tillräckligt haj på att sätta på blöjor...

När Jakob ligger mitt emellan två storlekar så kör jag två paket parallellt. Ett paket för dagen, de är lite mindre och sitter tight på, vilket gör att han har lätt att röra sig och inte har massa onödigt mellan benen. Och sedan har han en större storlek för natten, som suger upp mer.
 

Artiklar från Familjeliv