Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Prickar... (även på ank. 2004/01)

Skrivet av Blueklint med Philip 30/1-04
Är det vanligt att barn för prickar på kroppen när de håller på att få tänder?

Philip har en massa prickar på magen och ryggen, men de verkar inte klia och han har ingen feber. Han är däremot gnällig och har diarré, så jag tänkte att det kanske kunde vara tänderna? Det har sett svullet ut i munnen på honom ett tag nu.

Men det som jag tycker är konstigt är prickarna...
Jag kanske ska kolla upp det?
Prickarna är små och jättemånga, ser nästan ut som han är rödflammig oxå. Nån som känner igen det? Det känns knottrigt på huden oxå när man känner.
Kan det kanske vara nån barnsjukdom, men han har ju ingen feber...
Han var sjuk förra veckan, magsjuka och feber, om det var tredagarsfeber skulle väl prickarna kommit tidigare, eller?

Hoppas att nån har nått litet svar...
Kram!
Svar på tråden: Prickar... (även på ank. 2004/01)

Vet inte

Skrivet av  Anni75 med Emil 040214
men Emil har också haft sådana där prickar. En gång var det över hela magen och bröstet, och då kom vi fram till att han ätit ägg och nog reagerat över det, så det har vi inte gett fler gånger efter det och sedan försvann de efter ett par dagar. De kliade inte heller, och han verkade inte ha något obehag av det, förutom att det såg ganska läskigt ut.

Nu har han fått sådana prickar igen, fast det är mer små områden på magen och lite,lite i ansiktet. Visade dessa för min svägerska som är sjuksköterska, och hennes dotter hade haft liknande. Hon sa att det var barneksem (hon hade varit hos en läkare med sin dotter) och att de ofta kom när man badade de små för huden torkar ut. Min bvc sköterska sa till mig att smörja dessa med kortison och sedan smörja med en fet kräm, Locobase, varje dag, så det gör vi nu. Det har blivit mkt bättre sedan dess, men efter varje babysim tillfälle så kommer eksemen igen.

Detta är bara mina erfarenheter, Philip kan ju ha något helt annat, jag tycker du ska ringa BVC och prata med dem, de kan säkert ha en uppfattning om vad det kan vara! Det är säkert ingen som helst fara.
Kram, kram!
 

Tror inte det

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Har aldrig hört att man kan få prickar pga tandsprickning...
Låter mer troligt med allergi eller exem,
Ring BVC tycker jag.
 

Hej..

Skrivet av  Maria m Nathalie -99 och William 040130
Jag tror att det kan vara virusprickar, de försvinner av sig själva. De kan få det när de har någon infektion i kroppen.
Lycka till!
 

Jag var till

Skrivet av  Blueklint med Philip 30/1-04
bvc och de sa också att det var virusprickar, som försvinner av sej själv så det stämmer nog.
Hur mår mår William nu? Bättre med magen?

Kram!
 

Sisådär

Skrivet av  Maria m Nathalie -99 och William 040130
Är det med magen, han har varit lös sedan ni åkte, men bara en gång om dagen. Idag var det sämre, men jag har ringt BVC som sa att jag bara skulle ge majsvälling och A-fil med mosad banan.
Vi skulle höra av oss igen efter helgen.
 

Artiklar från Familjeliv