Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skrämmande

Skrivet av Fia, Emma och Linnéa
Idag blev jag fly färbannad på en familj som stod vid ett stort köpcentrum. Familjen bestod av mamma, pappa och en liten gosse på dryga två år. Föräldrarna ställde sin bil med sovande son i, gick in och var borta bra mkt mer än en timme.

Jag kom iaf och parkerade bredvid när jag ser att det sitter en liten pojke i bilen. Jag tittar mig omkring för att se om föräldrarna är i närheten men hittar inga. Däremot sitter en tant i en bil i närheten och hon talar om att hon väntar på föräldrarna och ska prata vett med dem. Jag går därifrån och när jag kommer ut från affären en timme senare möts jag av väldigt arga föräldrar. Det visade sig att medan de var inne i affären så hade en annan bil kört in i deras och sedan stuckit. Tanten som hade hållt utkik hade påpassligt nog skrivit ner regnr och sort på bil som hon givit till föräldrarna när de kom ut.
Det föräldrarna var arga över var att bilföraren hade stuvkit men ingen av dem tackade sin lyckliga stjärna för att sonen var oskadd!!?! De förstod inte alls att ngt farligt kunde hända...
Vilka idioter det finns! Först lämnar de en liten pojke sovande i bilen i över en timme utan tillsyn(tanten visste inte dem om) för att sen bli arga på den billist som körde in i dem inte lämnade nummer och namn. Det kan jag förstå men ärligt talat hade de väl viktigare saker att fundera på än en liten buckla på bilen????
Jag hoppas iaf att de när de fått lugna ner sig inser vad som kunde ha hänt och att de slutar lämna små barn ensamma i bilen. Nästa gång har de kankse inte samma tur. Dessutom var de ändå två så varför kan inte en sitta kvar i bilen eller köra vagnen som låg i bagageluckan så pojken i fråga slapp bli lämnad. Tänk vad ledsen han måste ha blivit om han vaknat!
Kram!
Svar på tråden: Skrämmande

Jag fattar INTE

Skrivet av  Eva med Amanada 020411 + Johanna 031229
hur man kan lämna sitt barn i bilen så där. Det låter hemskt tycker jag. Stackars barn om han vaknat.

Tur att inget hände när den andra bilen körde på bilen som han satt i !!!!!

I bland undrar man vad folk tänker med !!!!!!!!!!!
 

Tycker också det är fel att lämna barn i bilen

Skrivet av  karin
men vill bara påpeka att alla barn inte blir ledsna av att vakna ensamma. Vår flicka blir inte alls ledsen. Hon kan vakna i vagnen (sover ute) och sitta och titta en stund. Eller i bilen (under uppsikt självklart). Men pojken gråter om han vaknar själv, så då måste man ju vara där på en gång. Barn är olika.
 

Jag brukar ofta tänka..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
att det är egentligen lite märkligt att vem som helst får ha barn men ska man köra bil finns det en väldig massa regler man ska hålla sig till och dessutom ska man ha körkort.

De tankegångarna stämmer ju rätt väl in på det här exemplet. Vilka idioter. Synd om barnet. Missförstå mig rätt men jag kan tänka att det kanske var dumt att det inte hände något för de här "föräldrarna" lär ju knappast ha fått sig en läxa.

Grrr!!
 

Det är helt sjukt

Skrivet av  A.med Tilde
att lämna ett barn ensam så länge. Sådana föräldrar kan inte bry sig om sina barn, så är det bara.
 

Artiklar från Familjeliv