Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måste få Edwin att sova på natten

Skrivet av Kat med Edwin 031231
han vaknar en gång för att äta och säkert 4-5 ggr till för att han tappar nappen eller sätter sig upp halvsovande tillstånd. Några tips om vad jag ska göra? Han ammas inte utan får flaska. Jag är helt slut och måååste bara få sova på nätterna. Det här håller inte.
Svar på tråden: Måste få Edwin att sova på natten

Vi gör så här!

Skrivet av  NenNa m Ella 040110 + -98, -00
Ella somnar för det mesta i någons famn eller i en hög någonstans... När vi går och lägger oss så bär vi upp henne till spjälsängen som står kant-i-kant med vår dubbelsäng och med sidan borttagen.

Någon gång på småtimmarna vaknar hon till och då har hon tidigare ammat sig igenom resten av natten - men efter att jag fick nog av att inte få sova så får hon nu sin napp istället.

Hon vimsar nu runt en del i vår säng varvat med att hon sover fram till sex-sju någon gång när hon ammar frukost.

Varken jag eller min man får sova helt ostört hela natten men eftersom ingen heller behöver vakna helt ändå så funkar det. Pillar man in nappen innan Ella vaknar för mycket så somnar hon snabbt igen, så vi har ett litet lager av nappar i sängen för att man ska kunna hitta en snabbt nog.

Vi försöker hålla henne mellan oss så att hon inte ska ramla i golvet, och det är bara en gång hon lyckats komma fram till kanten...

Det här funkar för oss just nu i alla fall. Kom ihåg att alla sätt som funkar är bra och att ett sätt som funkar för ett barn en vecka inte behöver funka för ett annat barn eller en annna vecka!

Kram och lycka till! Jag vet hur svårt det är att få verkligheten att hänga ihop om man inte får sova tillräckligt!
 

Instämmer men NenNa..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
jag tror på att ha barnet nära sig och inte i egen säng. En hel hög med nappar och kanske försöka göra upp med mannen om att få sova själv någon gång ibland, eller om du kan sova på dan.

Tyvärr tror jag också att det är så att i perioder sover vissa barn (mitt med) oroligt och att man får härda ut och göra det bästa man kan av situationen.

Lycka till!
 

Instämmer MED NenNa ska det stå! *imt*

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
-
 

Jisses, det är inte

Skrivet av  Moni m Sebastian & Felix
bara vi som har ett helsike med sovandet. JAg kan vara uppe upp till 10 ggr per natt för att killarna tappat nappen. Dom har ca 6-7 nappar men dom hittar inte killarna. i natt vaknade sebastian kl 2 ocg felix strax efter, dom skulle bara inte sova! Dock somnade dom kl 5 och då var jag och gubben ovänner för att vi var så trötta. Känner också att det måste få ett slut med HUR?? Vi brukar natta dom i sängen ståeendes bredvid dom och hålla om dom och klappa och gosa med dom men i kväll satte vi oss bredvid sängarna och felix somnade efter lite runtkrypande i sängen 5 min senare, sebastian bara inte skulle sova men somnade efter ca 30 min. Hua va jobbig han var. Kom nog ifrån ämnet nu men vill också ha råd om hur man ska få dom att sova.
 

håller med

Skrivet av  åsa med axel 031210 o erik 99
hur får man dem att sova och framör allt lite längre på morgonen, det spalar ingen roll när axel somnar han vaknar oftast kring 6 i alla fall

i natt måste vart en speciell natt axel vaknade flera gånger och sista gången vid 2 då skull han inte sova utan var vaken o somnade 4. då var jag helt färdig och 5,45 vaknar stora killen o växker axel med.

suck

hjälp vad gör man
 

Tack för alla svar

Skrivet av  Kat med Edwin 031231
har försökt ha honom sovandes mellan oss men det funkar inte det heller. Det är så lätt att ge mat för då vet jag att han somnar om direkt men samtidigt vill jag ju sluta med nattmålet. Suck, det är inte lätt och jag vet ju att det går över. Hur jag gjorde med de andra barnen har jag dock glömt bort .. kan det ha löst sig av sig självt eller gjorde jag något aktivt ... ingen aning. Tänka vad man glömmer .. och tur är väl det :)
tack igen och jag hoppas att vi alla snart får sova hela natten igenom.

Ps. Det är lätt att man blir ovänner när man båda är trötta men då gäller det att komma ihåg VARFÖR man är ovän .. jo, just för att man är trött och ingenting annat (för det mesta i alla fall).
 

Artiklar från Familjeliv