Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

PANg, sa det när Linus

Skrivet av jessica.n m. Linus 11/12-03
åkte ner för trappan idag!!!
Tur i oturen, så skadade han sig ingenting, utan blev mest rädd, precis som hans familj blev!!!
Svar på tråden: PANg, sa det när Linus

Oh

Skrivet av  Mmaria
fy vad otäckt! Hur hände det?

Har själv trapp från köket o ner till barnens håla.. är nervös konstant att barnen ska glömma stänga grinden.
 

Jo, antingen var det

Skrivet av  jessica.n m. Linus 11/12-03
jag eller pappan som glömde stänga till dörren mellan köket och hallen, tror att det var jag. Men pappan stod ändå i köket, läste tidningen och märkte inte att Linus kröp ut från sitt rum, genom köket ut i hallen. I hallen hörde han mig och storebror som fanns nedanför trappan för att åka till dagis.
Helt plötsligt hörde jag att det dunkade i trappan, en gammal modell som svänger och är väldigt smal i ena kanten. Linus kom farande på rygg med huvudet först, vilket jag tror "räddade" honom från skador.


I vilket fall så hade han änglavakt, inte ens ett blåmärke fick han!!!

Nu har min pappa lovat att göra en grind åt oss!
 

Oh fy så

Skrivet av  Mmaria
obehagligt! Hade blivit otroligt rädd och extremt hispig de närmaste månaderna efter!
Dom är som gjorde för att tåla rätt mycket våra små guldklimpar.. tur det!!
 

Det händer bara en gång

Skrivet av  Kat med Edwin 031231
kan man ju trösta sig med, men oj vad rädd man blir. Helt plöstligt en dag kan de något de inte kunde dagen innan och så ramlar de - ur vagnen, matstolen, skötbordet. Vi har ännu inte köpt någon grind till övervången men ska snart inföskaffa det.
Skönt att det gick bra för Linus i alla fall. De är ju rätt mjuka.
 

Artiklar från Familjeliv