Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inte kul!

Skrivet av Fia, Emma och Linnéa
Idag var vi och vägde Nea igen på bvc eftersom hon inte ätit just ngn mat alls sista månaden. Resultatet blev nedslående, 6870g vilket innebar en viktökning på otroliga 45g. Hon är ju inte direkt stor så hon har inget hull att ta av heller så ni ska vi tillbaka om ett par veckor igen och sen ska vi skippa maten i några dagar och bara amma/ge ersättning för att hon ska få slappna av i matsituationen. Hoppas verkligen att det funkar! Nu är hon så liten att hon inte ens finns med på viktkurvan längre:0(
Kram!
Svar på tråden: Inte kul!

Usch då...

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Stor kram!
Hoppas hon hullar på sig igen!
 

Hej!

Skrivet av  Milla m Matilda
Ville bara tala om att ni inte är ensamma! Nea och Matilda verkar fortsätta att följas åt viktmässigt.
Matilda finns inte heller kvar på kurvan och har ätit väldigt lite den sista månaden. Hon vägde för 2 veckor ca 6540g och vi ska snart gå och väga igen. Skulle tro att hon väger ungefär som Nea, för hon har sällan gått upp över 50g/v de senaste veckorna.

Jag försöker ge henne lite plockmat nu för att hon ska bli lite mer intresserad och jag tycker nog att hon ätit liite bättre de senaste dagarna, men vi får se hur det ser ut på vågen.
Våran BVC-sköterska tyckte att vi skulle bestämma oss för att inte ge välling istället när hon inte ätit så mycket mat, utan bara ge det morgon och kväll (?). Jag tycker det är konstigt, när hon är så liten, så jag ger i alla fall välling till mellanmål någon gång mitt på dagen (för välling gillar hon). Vågar inte tänka på vad hon skulle väga om jag skippade vällingen...
Vi äter oftare under dagen och jag försöker göra det mysigt och vi äter tillsammans, men hon VILL bara inte äta så mycket.

Jag fick en broschyr från Akademiska barnsjukhuset med råd till föräldrar med barn som äter dåligt. Har du fått något liknande? Det fanns en del bra tips där som vi försöker följa...

Lycka till med viktuppgången!
Vet hur det känns...

Kram!
 

Vilka är råden?

Skrivet av  Fia, Emma och Linnéa
Vi bor ju i Uppsala men har inte fått den där broschyren:0( Du kankse kan maila mig så jagockså får lite råd om du inte vill lägga ut den här?
Kram!
[email protected] är mailadressen
 

Du har mail =)

Skrivet av  Milla m Matilda
Hoppas jag. Om inte får du säga till så skickar jag igen...
Kram
 

Artiklar från Familjeliv