Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag är inte här så ofta

Skrivet av Moni m Sebastian & Felix 031231
men får jag ställa en fråga ändå??? Hur mycket bajs kan det komma från en liten unge egentligen?? Sebastian och Felix bajsar 3-4 stora överfulla blöjor varje dag, 3 på förmiddagen innan 12 och en eller två mindre senare. Vart kommer allt ifrån??? Senaste 1½ v har jag fått stäla dom i ducshen varje morgon och tvättmaskinen går för fullt för att det ska finnas pyamasar. Bajsar era barn så är???? Kramizzz
Svar på tråden: Jag är inte här så ofta

Johanna bajsar också väldigt

Skrivet av  Eva m Amanda 020411 + Johanna 031229
mycket just nu. Flera lass per dag, speciellt på förmiddagen. I bland är det jättemycket och i bland lite mindre men ganska löst. Hon har ofta blivit lös i magen när tänderna är på g.
 

Mer ändå

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Lukas bajsar 5-6 stooora blöjor varje dag och det är ofta läckage pga löshet & mängd.
Skittrist(ha ha)
Vad värre är att hans lilla rumpa inte mår så bra av allt bajsande :(
 

Precis så var Selma, (tips)

Skrivet av  Karolina med Selma 23/12. + 2 till
och blev jätteröd i rumpan. Vår Bvc sköterska tyckte att vi skulle prova majsvälling i stället för fullkorn eftersom det kanske var för mycket fibrer för henne, och det hjälpte otroligt bra, nu blir det bara ca 2 bajsblöjor/ dag.
 

Ja kanske?

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Lukas har varit lös i ett par månader nu så det ska jag definitivt prova!
Nu har det iofs kommit ett par tänder precis så jag avvaktar ett par dagar till och ser om det kan ha med det att göra.
Annars är majsvälling ett bra tips! Tack.
 

Nu när det är så här

Skrivet av  Moni m Sebastian & Felix 031231
skippar vi vattnet helt och kör med olja i stället, efter smärjer vi med idomin, då är ju huden fet hela tiden och den blir inte så angripen av bajset. testa!
Kram
 

Vi smörjer

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
med vitt vaselin när han är som rödast, det bildar en skyddande hinna så huden får läka.
Men jag kan inte ha vaselin på rumpan hela tiden för det mår den inte heller bra av tyvärr.
Samma är det ju med idomin.
 

Jesper..

Skrivet av  Annica m Jesper - 03 o bf 18/5 - 05
bajsade ocksa massa innan men vi fick som Karolina skriver här över tipset att börja med majsvälling i stället och efter ett par veckor har det blivit mkt bättre.. så nu kör vi med majsvälling som enligt BVC är lika näringsrik som fullkorn..
 

Tack för era svar!!!! *imt*

Skrivet av  Moni m Sebastian & Felix 031231
 

Artiklar från Familjeliv