Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sagor,bajs och sång i salig röra

Skrivet av Mia och Pontus
Ofta stämmer inte tiderna mellan de större barnen och Pontus för att somna samtidigt men ikväll tänkte jag att det var läge för att försöka iallafall!!!

In med madrassen i sonens rum bredvid hans säng.
(Vi nattar dem fortfarande (4 o 5 1/2 år)tills de somnar och bär sedan in dem i respektives säng beroende på var vi nattar.
Nåväl,sonen i sängen och jag med Pontus vid bröstet på madrassen + dottern.
Låg o läste för dem,en saga för varje barn.
Allt frid och fröjd innan Tobias tappade ByggareBob av hårdplast i huvudet på Pontus...
Gallskrik så det blev avbrott,tröst och kel sedan lägga sig ner och börja om,vi läser igen...
OJ! jag är bajsnödig! säger Tobias och rusar på toa.
Vi väntar igen...han är alltid hård i magen så han kommer tillbaks utan resultat men är fortfarande bajsnödig och ledsen, så vi sitter på madrassen och spelar på xylofonen och sjunger en stund,men Pontus ruttnar ihop och vill fortsätta äta.
Lägger mig ner igen och han har lagom fått tag i tutten då Tobias återigen är på toa och ropar KLAR!
Upp och torka och tvätta,tillbaks till sängen då är Pontus så vaken och pigg igen att han är pratglad och bubblar på när jag läser och Linneá börjar gråta för hon inte hör ordentligt för han låter...
Trugar in bröstet igen så han blir tyst och slutför sagoläsandet tillslut.
Puss och godnatt,Pontus är ledsen och börjar streta och sparka så jag reser mig upp och buffar rumpa och vyschar och sjunger.
Linneá och Tobias snorar och vill snyta sig,hämta papper och hjälpa till.
Fortsätter sjunga,buffa och småviska att de skall sova,ligg inte och sparka så där! nej, sluta retas vänd dig om osv.
Efter ca 7 st nu i ro och 5 blinka lilla stjärna,8 vysch lull och 3 när trollmor har lagt..så sover Pontus och jag smyger ut honom till sin säng,in till de andra igen och sitta på sängkanten en stund till sedan sover de ALLA TRE!!!

Känner mig rätt lyckad som mamma ikväll!

Nu är det några timmar sedan så nu skall jag duscha ifall tuttepojken vaknar och vill äta en gång till.

Kram!
Svar på tråden: Sagor,bajs och sång i salig röra

Va härligt att du lyckades!!

Skrivet av  Jessica m. Rebecca -02 & Carolina 041008
Kan tänka mig att det inte är det lättaste att få tre barn att somna samtidigt, jag har fullt sjå med två :)

Va bra att det finns stunder då man kan få känna sig lyckad som mamma. Dessa stunder kan man se tillbaka på de gånger då det kanske inte går lika bra.

Många kramar och lycka till med kommande nattningar av alla barnen :)
 

Artiklar från Familjeliv