Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Liten enkät om oss & våra barn just nu

Skrivet av ¤ Elizabeth & Yuna 22/9 ¤
-Hur gammal är ert oktoberbarn?

-Vad väger & mäter oktoberbarnet?

-Vad gör erat oktoberbarn(framsteg)?

-Ammas oktoberbarnet?

-Helamning eller även tillägg?

-Hur länge har ni tänk amma om ni ammar?

-Hur sover oktoberbarnet nattetid & dagtid?

-Hur ser matrutinerna ut?

-Vad sysselsätter du dig & oktoberbarnet med om dagarna?

-Träffar ni andra mammor & deras bebisar?


-Har ni fått tillbaka mensen?

-Om; när kom den tillbaka?

Svar på tråden: Liten enkät om oss & våra barn just nu

-Elizabeth & Yuna-

Skrivet av  ¤ Elizabeth & Yuna 22/9 ¤
-Hur gammal är ert oktoberbarn?
Snart 4 månader

-Vad väger & mäter oktoberbarnet?
4800 gr & 57 cm vid 3 månader

-Vad gör erat oktoberbarn(framsteg)?
Vänder sig både rygg & mage, leker med händer & fötter, "pratar" konstant & ler

-Ammas oktoberbarnet?
Ja

-Helamning eller även tillägg?
Helamning

-Hur länge har ni tänk amma om ni ammar?
Tänker amma så länge det fungerar & så länge Yuna vill

-Hur sover oktoberbarnet nattetid & dagtid?
Yuna sover mellan 20.00(kan även bli 21-22tiden) och 06.00 utan nattmål. Vaknar, äter & somnar om för en timme eller så. Under förmiddagen sover hon ute i vagnen upp till 2-3 timmar. Sen sover hon även en halvtimme åt gången inne 2 gånger innan kvällen.

-Hur ser matrutinerna ut?
Yuna äter var 4:e timme, fungerar jättebra. Nätterna äter hon inte alls utan sover i ett streck

-Vad sysselsätter du dig & oktoberbarnet med om dagarna?
Har även min 03-junian hemma under dagarna just nu så det blir promenader under förmiddagen, sen är vi väl mest hemma faktiskt.

-Träffar ni andra mammor & deras bebisar?
Jajamensan, vi ska börja babysimma nu i Januari, och så träffar jag även ett gäng mammor med smått i aug-nov vissa förmiddagar


-Har ni fått tillbaka mensen?
Nej, den har ännu inte dykt upp här inte ...

-Om; när kom den tillbaka?
pass!
 

Sharp svarar:

Skrivet av  Sharp med Ronan -00 & Aimee 26/10 -04
-Hur gammal är ert oktoberbarn?
*Aimee är född den 26 så hon är ungefär 2,5 månader.

-Vad väger & mäter oktoberbarnet?
*Vet inte riktigt, vi har inte varit på BVC på en månad så hon har nog lagt på sig en del och växt sen sist.

-Vad gör erat oktoberbarn(framsteg)?
*Aimee är en väldigt stark tjej, hon håller upp huvudet jättebra och "står" långa stunder i knät. Hon förflyttar sig om hon ligger på rygg, hon tar spjärn med fötterna och "skjuter" iväg!

-Ammas oktoberbarnet?
*Nej

-Helamning eller även tillägg?
*Heltidsflaska!

-Hur länge har ni tänk amma om ni ammar?
*pass

-Hur sover oktoberbarnet nattetid & dagtid?
*På nätterna sover Aimee väldigt bra när hon väl somnar och oftast hela natten i sin egen säng. På dagarna sover hon däremot knappt alls förutom om man är ute och går med vagnen eller åker bil...annars vill hon fortfarande bäras i stort sett varje vaken sekund.

-Hur ser matrutinerna ut?
*Aimee äter sisådär var tredje-fjärde timme ungefär, dock inte på nätterna. Och helst samtidigt som vi andra äter så matro existerar inte här! *ler* Man halvligger och skyfflar in det man kan med en hand medan man håller henne och flaskan med den andra!

-Vad sysselsätter du dig & oktoberbarnet med om dagarna?
*Aimee vrålar så fort jag lägger ner henne och jag springer runt i panik och försöker få något vettigt gjort.

-Träffar ni andra mammor & deras bebisar?
*Bara på föräldragruppen...men skulle gärna göra det mer! Jag skulle behöva lite nya kompsiar, alla mina har flytt landet mer eller mindre...dvs flyttat utomlands.

-Har ni fått tillbaka mensen?
*Nä, faktiskt inte, jag är förvånad själv...

-Om; när kom den tillbaka?
 

Gabbi svarar:

Skrivet av  Gabbi med Alva och Jacob
-Hur gammal är ert oktoberbarn? Tre månader snart.

-Vad väger & mäter oktoberbarnet? Skulle gissa på ca 7 kilo fördelat på ca 65 centimeter.

-Vad gör erat oktoberbarn(framsteg)? Jadu...står i knät, suger på händerna som en besatt, skrattar högt och pratar mycket och högljutt.

-Ammas oktoberbarnet? Japp! Helt

-Helamning eller även tillägg? ****\'

-Hur länge har ni tänk amma om ni ammar? Så länge Jacob vill.

-Hur sover oktoberbarnet nattetid & dagtid? Sover ganska bra på natten men ammas ett par/tre gånger. På dagen sover han oftast fyra pass som är lite kortare. Han har svårt att komma till ro och sover oftast 30-45 minuter.

-Hur ser matrutinerna ut? Vi har inga direkta rutiner. Jag proppar honom full med mat jämt. Min gissning är att han äter 10-12 gånger per dygn.

-Vad sysselsätter du dig & oktoberbarnet med om dagarna? Vi är mest hemma och vantrivs med vårt värdelösa boende.

-Träffar ni andra mammor & deras bebisar?
Det händer, men inte så ofta. Jag vill mest sova på dagarna.
-Har ni fått tillbaka mensen? Nej och det lär jag inte få förrän jag slutar amma helt och hållet. Men för mig spelar det ingen roll eftersom jag absolut inte vill bli gravid igen.

-Om; när kom den tillbaka?


 

Artiklar från Familjeliv